Mercer / Naamsbekendheid

Voor wie?

Disciplines

PR & Online Marketing, Distributie

Eindproduct

Free publicity

Wat is er gebeurd?

Vraag

Mercer is een internationaal adviesbureau op het gebied van Health, Wealth en Career en richt zich daarbinnen met name op CEO’s, CFO’s, managers, directie en financieel adviseurs. Hoe kan Mercer haar naamsbekendheid vergroten en zich in deze domeinen profileren als kennisleider?

Oplossing

Een PR-strategie waarmee Mercer lange termijn naamsbekendheid opbouwt en structureel onder de aandacht komt bij de diverse doelgroepen. In de aanpak staan de specialisten, data en kennis van Mercer centraal. Inhoud dus. Door deze op de juiste manier te verpakken en op het beste moment bij relevante media te brengen, wordt free publicity gecreëerd rondom de belangrijke thema’s van Mercer. De media wordt intensief gemonitord: zo kan direct ingespeeld worden op relevante en actuele thema’s namens Mercer. Dit gebeurt bijvoorbeeld door een expert aan te dragen bij media of door ontbrekende kennis toe te voegen. Ook worden de inhoud en onderzoeken van Mercer verpakt tot mediagenieke content en proactief aangeboden aan journalisten of andere influencers. Daarnaast zijn de onderzoeken van Mercer een belangrijke pijler van de media-aanpak. Deze worden met een uitgebreide en nauwkeurige perslobby onder media verspreidt. Tot slot worden ook gesprekken met specialisten gevoerd om visies en trends te achterhalen; deze worden vervolgens gepitcht bij journalisten, opiniemedia en relevante blogs.

Resultaat

Door jarenlang structureel zichtbaar te zijn in de media met relevante onderwerpen, heeft Mercer een enorme naamsbekendheid bij haar doelgroep opgebouwd. Een aantal consultants van Mercer wordt regelmatig zelf door media benaderd als woordvoerder en  terugkerende onderzoeken ,zoals de Mercer Global Pension Index, Mercer Cost of Living en Mercer Quality of Living, zijn instituten op zich geworden. Journalisten zijn zodanig bekend met de onderzoeken dat ze ieder jaar nagenoeg verwachten dat ze de resultaten ontvangen. Als voorbeeld: enkele resultaten van de Mercer Global Pension Index 2016. In totaal werden 600.482 mensen bereikt en een totale mediawaarde van 80.411 euro gerealiseerd. Voor Mercer belangrijke media ) als het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, NU.nl, Algemeen Dagblad en de Financiële Telegraaf besteedden aandacht aan het onderzoek.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.