Grand Prix Content Marketing 2018 Nominatie Beste Video

Hackman

Voor wie?

Disciplines

Strategie
Content Marketing
Videomarketing
Design
PR & Online Marketing

Eindproduct

Contentcampagne

Videographer Awards 2018 GOUD Award of Distinction

Wat is er gebeurd?

Vraag

Online veiligheid is een hot topic. Uitgelekte wachtwoorden, mobiele telefoons met een virus, phishing mail: het zijn onderwerpen die in korte tijd onderdeel van de dagelijkse conversatie zijn geworden.

Als grootste aanbieder van url’s in Nederland, wil SIDN onderdeel van deze conversatie zijn. Maar dat gaat niet vanzelf. De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) beheert alle .nl domeinnamen en regelt de registraties, in afstemming met de overheid. SIDN heeft daardoor een wat ambtelijke uitstraling. Maar SIDN doet meer: ze delen kennis en steunen initiatieven voor een beter en veiliger internet. Op het gebied van digitale veiligheid wil SIDN meer als kennisautoriteit gezien worden.

Hacken is de meest voorkomende online criminele activiteit: bijna 5 procent van de Nederlanders werd in 2017 op de een of andere manier gehackt. Uit CBS rapporten blijkt dat de helft van de Nederlandse bevolking zich wel eens zorgen maakt over zijn veiligheid op het internet.

De vraag van SIDN aan LVB: help ons met het bedenken van een contentcampagne die Nederlanders bewust maakt van de gevaren rondom digitale veiligheid.

Oplossing

LVB ontwikkelde de online content campagne ‘Hackman’. Hierin gaat Lieke van Lexmond de uitdaging met ethisch hacker Rickey Gevers aan om gehackt te worden. Daarnaast geeft Gevers tips voor veiliger online gedrag. Met deze online campagne wil SIDN Nederlanders bewust maken van hun online identiteit en veiligheid, en de risico’s in kaart brengen.

De videocontentcampagne Hackman is een spannend experiment en speelt in op de discussie over online identiteit, veiligheid en privacy. Doel is bewustwording creëren rondom digitale veiligheid. In online video’s zie je hoe ethisch hacker Ricky Gevers te werk gaat om binnen te dringen in de (online) wereld van Lieke van Lexmond. De video’s zijn niet gescript, Lieke verleent haar medewerking aan de campagne maar de hacks zijn authentiek. Daarmee worden kijkers gewezen op de mogelijke risico’s van hun eigen dagelijkse online gedrag. Op de speciale campagne website www.hackman.nl kunnen kijkers testen hoe veilig hun eigen online gedrag is. Aan de hand van de antwoorden geeft Ricky tips hoe je je online gedrag kunt verbeteren.

Resultaat

Met de Hackman video-contentcampagne bereikte SIDN in korte tijd grote aantallen kijkers. De CTR op de content van de campagne lag ruim boven de 1,7 %. Het totale bereik van de campagne (paid en organisch) was meer dan 2 miljoen. Op laagdrempelige manier is de consument aan het denken gezet en heeft SIDN zichzelf neergezet als kennispartner op het gebied van digitale veiligheid. Een nieuwe aflevering van Hackman, met een andere BN-er is in voorbereiding.


Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.