Codekrakers
Voor wie?

Disciplines
PR & Online Marketing
Eindproduct
Blogserie
Wat is er gebeurd?
Vraag
Topicus is een IT-organisatie uit het oosten van het land. Bescheidenheid zit in het DNA, maar de ambities zijn – met meer dan 1.000 werknemers – groots. De concrete vraag aan LVB was: hoe kunnen wij ons merk met contentmarketing formats steviger profileren richting de buitenwereld? En dan met name als interessante werkgever voor potentiële collega’s?
Het was de nadrukkelijke wens een format te ontwikkelen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, waarmee Topicus wordt neergezet als een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk.
Oplossing
Format: Codekrakers
Hoe kunnen we Topicus inhoudelijk laden als interessante werkgever én daarbij een goed beeld creëren van de cultuur en werksfeer? Juist. Door de Topicanen zelf aan het woord te laten.
In de blogserie Codekrakers komen zij, de Topicanen, een voor een aan het woord. Ze worden op een voetstuk geplaatst. In hun eigen Codekraker delen zij een tip rondom nieuwe trends, handige site of forum, onmisbare tool of een develop trick voor collega’s in het vak. Hun persoonlijke insights waardoor zij zo goed zijn geworden en verder komen in hun werk. Op persoonlijke titel, inclusief beeld, met hun eigen verhaal. Zij nemen andere IT’ers mee in het verhaal. ‘The way of working’ van Topicus.
Resultaat
De combinatie inhoud en persoonlijkheid heeft zijn vruchten afgeworpen. De Codekrakers content slaat enorm goed aan bij de doelgroep! Niet alleen bij toekomstige werknemers buiten Topicus (de CTR ligt ver boven benchmark), maar óók intern. Na vier edities heeft het format zich intern al kunnen bewijzen, waardoor andere Topicanen enthousiast zijn om mee te doen en een eigen Codekraker op te zetten.
Topicanen zijn echte ambassadeurs van het (werkgevers)merk en met de serie Codekrakers hebben we een vorm gecreëerd om dit op een inspirerende manier uit te dragen.
Resultaten eerste 4 gepubliceerde Codekrakers (LinkedIn):
- Totaal al ruim 57.000 weergaven binnen de doelgroep
- Gemiddelde CTR van 1,18%
- Gemiddelde interactiefrequentie van 2,66%