Philadelphia Wervingscampagne Beste Verstaanders

Met content zorgpersoneel aantrekken? Het kan. Beste Verstaanders laat zien dat je met de juiste content en het beste design zelfs de moeilijkste communicatiedoelstellingen kan vervullen.

ACHTERGROND

Het werven van zorgpersoneel is een van de grootste arbeidsmarktuitdagingen op dit moment. Begeleiders Moeilijk Verstaanbaar Gedrag hebben ook nog eens een zeer specifiek profiel. 

VRAAG

Ontwikkel een creatief concept dat potentiële collega’s op een vernieuwende manier laat kennismaken met moeilijk verstaanbaar gedrag. Daarbij is het belangrijk dat het beeld van het werk wordt gekanteld. Het gaat primair om awareness, maar er is ook de wens om vacatures onder de aandacht te brengen.

CREATIEF IDEE

Mensen die werken met moeilijk verstaanbaar gedrag zijn ongelooflijk gedreven vakmensen. Zij kunnen iets wat anderen niet kunnen. Sterker nog, het is niet voor iedereen weggelegd. Dat is tot uiting gekomen in het creatieve concept Beste Verstaanders. 

Het hart van de campagne is een video die laat zien waarom het draait: de connectie tussen cliënt en begeleider. Middels online advertising is de doelgroep nauwkeurig getarget. Via Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube en met branded content op vakmedia. 

Vervolgens zijn concrete FAQ’s gedistribueerd die antwoord geven op concrete vragen over het werken met MVG. In de actionfase zijn de vacatures, in een speciaal voor de campagne ontwikkeld contentdesign, onder de aandacht gebracht met (re)targeting.

Niet alleen is de campagne ontzettend goed ontvangen door de huidige medewerkers; de doelgroep heeft daadwerkelijk gesolliciteerd. Een prachtige bijvangst, omdat in de actionfase traffic naar de vacatures het doel was

Sparren over jouw
vraagstuk?

TEAM EMPLOYER BRANDING & RECRUITMENT MARKETING
Sparren over jouw arbeidsmarktvraagstuk? Dat doen we graag! Aarzel niet om ons te bellen of mailen.

 

Patrick Severein
Head of Content / Strateeg

p.severein@lvb.nl

+31 6 46 26 88 99