LVB wint eerste SAN Accent met ‘Internet of Things’ voor Vodafone

Wow! Een SAN Accent voor de Internet of Things-campagne van Vodafone. Wij deelden bij het awardgala in de feestvreugde voor onze bijdrage aan deze succesvolle campagne. Voor het eerst in de LVB-geschiedenis winnen we daarmee een SAN Accent. De campagne ‘Internet of Things‘ voor Vodafone – in samenwerking met bureau ACHTUNG! – ontving de prijs in Studio 21 te Hilversum, in de categorie Business-to-Business.

Aart Lensink, directeur LVB: ‘Van oudsher is SAN Accent een adverteerdersprijs, waar vaak klassieke commercials in de prijzen vielen. Dat is aan het veranderen. Deze prijs voor ‘Internet of Things’ bewijst dat we het niveau van content ontstijgen, we laten zien dat we meer kunnen. Wij zien dat, concurrenten zien dat, juryleden zien dat en – nog belangrijker – klanten zien dat ook. En daar zijn we enorm trots op!’

Charlotte Broekman, Head of Content & Communication B2B bij Vodafone & Ziggo: ‘Mooi om te zien hoe we voor deze campagne met alle disciplines hebben samengewerkt. Met de verschillende bureaus en met alle teamspelers intern. Daar zit voor mij ook de sleutel voor dit succes. Net als met IoT draait het om mensen. Met elkaar zijn we erin geslaagd een werkelijk fantastische campagne neer te zetten die alle verwachtingen overtreft en waarmee we voor onze klanten het verschil maken. Daar ben ik echt trots op!’

Vodafone Internet of Things

In de slipstream van de reclamecampagne van ACHTUNG! Mcgarrybowen ontwikkelde LVB de content. Voor de ‘IoT Mensen’ campagne (want Internet of Things gaat niet over dingen, maar over mensen) heeft LVB een effectieve contentstrategie ontwikkeld waarmee de doelgroep meer inzicht krijgt in de kansen van IoT-toepassingen voor het bedrijfsleven. Met de Futureready videoreeks met Sander Schimmelpenninck lieten we zien hoe ondernemend Nederland gebruikt maakt van IoT en vooral: wat het ondernemers oplevert in termen van kostenbesparing en omzetstijging. Informatie waar de doelgroep blijkbaar zéér geboeid door was, want met een VTR van 66,5% en een completion rate van 25%, presteerde de video ver boven benchmark.

De video’s werd ondersteund met feiten en cijfers die voortkwamen uit het landelijke onderzoek dat LVB deed naar de impact van IoT op het Nederlandse bedrijfsleven. Het bijbehorende trendrapport hebben we als download aangeboden op het Vodafone IoT platform, wat meer dan 1000 leads opleverde in een periode van +/- 3 maanden.

De PR-inspanningen leverden ruim 20 publicaties op in diverse vooraanstaande vakmedia, zoals Emerce en Skipr. De publicaties resulteerden in een bereik van ruim 365.000 mensen.


Over de SAN

Stichting Adverteerdersjury Nederland is in 1988 opgericht met als doelstelling de kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marcom vak. De SAN stelt daartoe het SAN Jaarboek samen met daarin een overzicht van relevante reclamecampagnes van het voorafgaande kalenderjaar, onderverdeeld in 10-12 categorieën. Deze campagnes worden per categorie beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals. Campagnes die worden bekroond ontvangen een SAN Accent, een fraai vormgegeven RVS kubus met inscriptie.