LVB wint Bronzen Esprix met case ‘Vermogens in Nederland’

We dit it! Gisterenavond hebben we met onze top case voor ABN AMRO MeesPierson ‘Vermogens in Nederland‘ een Bronzen Esprix gewonnen. De case viel in de prijzen in de categorie Business-to-Consumer. Voor zowel ABN AMRO MeesPierson als LVB als dé kers op de award-taart van deze bewezen succesvolle campagne.

Het is voor het eerst dat we bij deze jaarlijkse vakprijs voor marketingcampagnes een prijs in de wacht slepen. En daar zijn we ongekend trots op!

Jury Esprix: ‘4,6 miljoen impressies is met het gebruikte budget heel sterk.’

De jurybeoordeling: ‘Een origineel idee om een portret te maken van miljonairs. De online serie is goed gemaakt, entertainend en interessant voor iedereen, maar vooral voor de doelgroep. De resultaten mogen er zijn: 4,6 miljoen impressies, dat is met het gebruikte budget heel sterk. Het is een lastige doelgroep om te bereiken als bank, maar als je ze raakt heb je een goede klant. Kortom, een goede inhoudelijke campagne. Er is met een klein budget iets gemaakt dat echt impact heeft. Dat verdient een beloning.’

Ramona Chang, ABN AMRO MeesPierson: ‘We zijn ongekend trots. De campagne die we samen hebben ontwikkeld heeft ons heel veel gebracht. We hebben heel duidelijk de juiste snaar geraakt bij de doelgroep. LVB heeft ons uitgedaagd om deze vernieuwende contentmarketingaanpak aan te gaan. Daarbij gingen strategie, creatie en effect hand in hand. Onze reputatie is aantoonbaar verbeterd en de campagne heeft de gewenste instroom van nieuwe klanten sterk overtroffen.’

Over ‘Vermogens in Nederland’

‘Vermogens in Nederland’ is een contentcampagne waarbij de brandstof werd gevormd door drie unieke documentaires, die zowel op tv (RTLZ) zijn uitgezonden als online op meerdere plekken vindbaar zijn. De kern binnen de docu’s vormden de geïnterviewden. Negen verhalen, over negen mensen die op creatieve, inhoudelijke wijze werden geportretteerd, om te achterhalen hoe het is om miljonair te zijn in een van de meest genivelleerde landen ter wereld. Zoals ex-voetballer Demy de Zeeuw, bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, ex-eigenaar van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de tweeling Julie en Marie Reinders.