LVB Tipt #3: een krachtige social media post

Bij LVB zijn we dagelijks druk met de nieuwste trends, handigste tools en beste tricks op het gebied van contentmarketing. Iedere dag is er iets nieuws te leren. Intern delen we dat graag met elkaar. Vanaf nu delen we de handigste tips ook met jullie in LVB Tipt! In deze aflevering: de optimale social post.

De onderdelen van een krachtige social post

Social content is kansrijk voor organisaties. Goede content kan bijdragen aan meer interactie en engagement of het binnenhalen van bijvoorbeeld leads. Maar waar moet je rekening mee houden als een social media post maakt? Ik deel een aantal algemene aandachtspunten!

  1. Focus op beeld

    Maak altijd gebruik van foto of video. Dit is dé kans om de aandacht van je doelgroep te trekken in de overvolle tijdlijnen. Video wordt daarbij door de algoritmes van bijvoorbeeld Facebook en LinkedIn gemiddeld ook vaker vertoond op de tijdlijn van gebruikers.

  2. Kies voor een krachtige kop

    Kies voor een aansprekende kop of titel, die aansluit bij de content. Geef video’s die je uploadt bijvoorbeeld een goede titel, of zorg dat de kop van de link die je toevoegt helder is. Bij een post zonder link is het toevoegen van een tekst in de visual aan te raden. Zo maak je de boodschap – en dus jouw doel – in één oogopslag duidelijk.

  3. Leef je in in de ontvanger

    Maak de tekst in de post niet te lang en leef je daarbij in in je doelgroep. Ga daarbij voor een persoonlijke benadering en spreek de ontvanger een-op-een aan. Wat is likeable en triggert hen om iets met de content te doen?

  4. Voeg een krachtige call-to-action toe

    Ga voor een duidelijke call-to-action in de post. Hiermee maak je direct duidelijk wat de ontvanger aan jouw content heeft (en wat je van hem of haar verwacht). Stel een vraag voor meer interactie, of verwijs bijvoorbeeld naar een link voor meer websitebezoekers.

  5. Onderbouw met cijfers of quotes

    Maak een social posts krachtiger door het toevoegen van onderzoeksresultaten of een inhoudelijke quote. Dit maakt je bericht actueler én relevanter voor de doelgroep.

  6. Extra tip: maak gebruik van advertentiemogelijkheden

    Om met een social post meer resultaat (en bereik) te realiseren, kun je ook gebruik maken van advertentiemogelijkheden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een geplaatst bericht op de tijdlijn te promoten. Voor een relatief klein bedrag zorg je er hiermee voor dat het bericht gegarandeerd onder ogen komt van een groter publiek dan alleen je eigen volgers. Let op: dit is slechts mogelijk wanneer je gebruik maakt van een bedrijfsaccount.

Vragen? Stel ze gerust! Via onze social media kanalen of aan Sanne via s.vanlent@lvb.nl. Volg LVB ook op InstagramFacebookLinkedInTwitter of YouTube!