LVB genomineerd voor Esprix met case ‘Vermogens in Nederland’

It’s amazing! Wij hebben (voor het eerst) een nominatie binnengesleept bij De Esprix. Dé jaarlijkse marketingcommunicatie awards voor cases die met creativiteit een duidelijk resultaat teweeg hebben gebracht. Onze – inmiddels veelbekroonde succescase – ‘Vermogens in Nederland’ voor ABN AMRO MeesPierson dingt mee naar een award in de categorie Business-to-Consumer. Op 18 april aanstaande worden de winnaars bekend gemaakt.

In de beoordeling van de campagnes weegt aantoonbaar resultaat net zo zwaar mee als het creatieve idee: 50% effectiviteit en 50% creativiteit. Aart Lensink: ‘Een bekroning om nog lang van na te genieten! Waar bijna iedereen een paar jaar geleden nog dacht dat je alleen aan merken bouwt met commercials, bewijst Vermogens in Nederland het tegendeel. De campagne laat zien dat een merk bouwen en leads genereren hand in hand gaan, met content als brandstof. Samen met ABN AMRO MeesPierson hebben we prachtige content gemaakt die de doelgroep aanspreekt en inspireert én die ook nog eens wat oplevert. Content marketing ontwikkelt zich steeds verder en Vermogens in Nederland is met recht één van de beauty cases. Dit is hét bewijs dat denken vanuit de inhoud loont.’

‘Vermogens in Nederland’ – ABN Amro MeesPierson

Vermogens in Nederland’ is een contentcampagne waarbij de brandstof werd gevormd door drie unieke documentaires, die zowel op tv (RTLZ) zijn uitgezonden als online op meerdere plekken vindbaar zijn. De kern binnen de docu’s vormden de geïnterviewden. Negen verhalen, over negen mensen die op creatieve, inhoudelijke wijze werden geportretteerd, om te achterhalen hoe het is om miljonair te zijn in een van de meest genivelleerde landen ter wereld. Zoals ex-voetballer Demy de Zeeuw, bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, ex-eigenaar van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de tweeling Julie en Marie Reinders.

Ramona Chang, ABN AMRO MeesPierson: ‘We zijn ongekend trots. De campagne die we samen hebben ontwikkeld heeft ons heel veel gebracht. We hebben heel duidelijk de juiste snaar geraakt bij de doelgroep. LVB heeft ons uitgedaagd om deze vernieuwende contentmarketingaanpak aan te gaan. Daarbij gingen strategie, creatie en effect hand in hand. Onze reputatie is aantoonbaar verbeterd en de campagne heeft de gewenste instroom van nieuwe klanten sterk overtroffen.’