De eerste hoofdprijs van 2018 is een feit! Gisteravond werden de Cross Media Awards uitgereikt. Met onze case ‘Vermogens in Nederland’ voor ABN AMRO MeesPierson wonnen we de GOUDEN Cross Media Case-award. Dé hoofdprijs van de avond.

En wat zijn we trots! Met in totaal 26 inzendingen wist LVB met ‘Vermogens in Nederland’ alle andere ingezonden cases achter zich te laten. Aart Lensink: ‘Het jaar kan voor ons niet beter starten dan met een gouden award voor dit crossmediale contentconcept. Samen met ABN AMRO MeesPierson en launching partner RTLZ hebben we een grote stap voorwaarts gezet met de inzet van branded partnerships in Nederland. Door de veelzijdigheid binnen het format hebben we een beroep gedaan op alle labels binnen LVB. Het was een enorme teamprestatie. Die samenwerking heeft geresulteerd in een winnende case met een ijzersterke inhoud en een uitgekiende distributiestrategie. Voor dit soort projecten loopt LVB warm. We zijn daarom ook extra blij met deze erkenning!’

Citaat uit het juryrapport

“Deze case is een schoolvoorbeeld van crossmedia. De content is jaloersmakend; je wilt het allemaal zien. Deze content is sterk en geïntegreerd ingezet over alle relevante kanalen. In RTL Z is een goede mediapartner gevonden die uitstekend bij deze lastig te bereiken doelgroep past. Ook is er slim gebruik gemaakt van influencers met passende content. De resultaten zijn uitstekend, ook kijkend naar de business resultaten. Het is een vernieuwend concept dat ook in de executie perfect is uitgevoerd.”

De concurrentie bestond onder andere uit cases van Bavaria met #Carnavalvrij, McDonalds, Renault, en Samsung.

Bekijk hier onze ingezonden casevideo:


 

Aart werd eerder geïnterviewd over de case en onze inzending voor de awards. Lees het hier.