AFAS in de hoofdrol van nieuwe editie ‘Uitblinkers in Zaken’

Afgelopen week ging alweer de 8e editie van het Ziggo Zakelijk format Uitblinkers in Zaken live! In navolging op – houd je vast – Corendon, Oger, New York Pizza, Studio 100, MAS, The Next Web en bunq (ja, zonder hoofdletters) hebben we nu CEO Bas van der Veldt van AFAS bereid gevonden om als middelpunt van deze campagne te fungeren.

Uitgebreid bekroond format

Voor het uitgebreid bekroonde format Uitblinkers in Zaken (lees meer over deze case!) ontwikkelden we een always on contentstrategie waarin de entertainment-belofte van Ziggo in de consumentenmarkt vertaald wordt naar de zakelijke markt. Daarbij zetten we een Nederlandse topondernemer centraal, waarmee we andere ondernemers inspireren via thema’s als groei, personeel of hoe om te gaan met een familiebedrijf. In deze editie volgen we dus software-ontwikkelaar AFAS, bekend van AZ en AFAS Live.

AFAS in Zaken

Met een omzet van meer dan € 100 miljoen per jaar is softwarebedrijf AFAS onder de leiding van Bas van der Veldt (37) bezig aan een niet te stuiten opmars. Sinds dat Bas op 31-jarige leeftijd het stokje van zijn vader Ton overnam, is het familiebedrijf doorgegroeid naar meer dan € 300.000 per fte. Reden genoeg om de CEO te volgen voor het achtste deel van Ziggo’s documentairereeks ‘Uitblinkers in Zaken’.

Wat is het geheim van het AFAS-succes? Hoe houdt Bas zijn klanten en medewerkers tevreden? En wat brengt de toekomst voor het bedrijf met zich mee? AFAS blijft in ieder geval een familiebedrijf, zo laat Bas in de documentaire weten. Private equity-partijen die zich wekelijks melden voor een overname, kunnen volgens Bas beter stoppen met mailen; voor die partijen heeft hij namelijk een standaardmail klaarstaan die hij binnen een minuut terugstuurt. In de complete documentaire van 25 minuten leert de kijker Bas écht kennen.

Nieuwsgierig? Bekijk hieronder de complete documentaire!