Elke marketeer krijgt dezelfde opdracht: verhoog de omzet. LVB helpt marketeers. Door leads af te leveren. Leads die omgezet worden naar trouwe klanten. Met onweerstaanbare content als brandstof.

Leadgeneratie volgens LVB

Een inhoudelijk contactmoment in elke fase van de customer journey

Leadgeneratie draait in de basis om het bereiken en verleiden van je doelgroep. Aan de hand van de customer journey brengen we in kaart via welke kanalen en technieken we jouw doelgroep kunnen bereiken. Onze adviseurs weten niet alleen alles van social media, infuencer marketing, PR en zoekmachinemarketing maar ook hoe doelgroepen zich bewegen en wat hun behoeftes zijn. Zo weten we precies op welke kanalen we het beste in contact kunnen komen met potentiële nieuwe klanten.

Content die converteert

Vervolgens zetten we die contactmomenten namens je merk om naar waardevolle leads. Hoe? Door op de juiste momenten in de customer journey de juiste content aan te bieden. Op basis van data optimaliseren we het contentaanbod om zo bezoekers steeds verder de salesfunnel in te begeleiden, tot het punt waarop ze  Marketing Qualified Lead (MQL) zijn.

Stap Toelichting
1. Bepalen KPI’s Bepaal je doelstellingen zo specifiek mogelijk. Zodra je helder hebt wat je met LeadGen wil bereiken, kun je pas echt ergens naartoe werken en kun je achteraf bepalen of je de vooraf bepaalde doelstellingen hebt behaald.
2. Bepalen doelgroep Je kunt alleen succes hebben met je content als je je verdiept in je doelgroep. Breng persona’s in kaart door te achterhalen wat bijvoorbeeld het beroep, demografie (leeftijd, geslacht, salaris, educatie) en/of hobby’s en interesses zijn van je beoogde doelgroep.
3. Definitie van een MQL bepalen Een MQL is een prospect die voldoet aan bepaalde criteria. Bepaal voordat je van start gaat met je leadgeneratie-campagne aan welke voorwaarden een MQL moet voldoen: kwalificeer je een prospect als MQL wanneer hij of zij een whitepaper gedownload in ruil voor alleen een e-mailadres, of bestempel je een prospect pas als een MQL wanneer je beschikt over meer informatie, zoals de voornaam, achternaam, functieomschrijving, bedrijfsnaam en/of telefoonnummer?
4. Contentinventarisatie Om te bepalen welke content kan bijdragen aan leadgeneratie, dient er eerst een inventarisatie gemaakt te worden van alle bestaande content, zoals whitepapers, blogs en bestaande videocontent. Breng vervolgens in kaart of er nog content ontbreekt, of dat er nog content moet worden herschreven of geoptimaliseerd.
5. Contentmarketingfunnel vaststellen Breng in kaart hoe vaak en op welk moment je in contact wil komen met je doelgroep. Deze momenten vormen samen de customer journey en is voor iedere klant anders. Daarom is het belangrijk dat je hier op inspeelt, door prospects op het juiste moment te voorzien van de juiste informatie. Dit proces van opeenvolgende contactmomenten kun je vastleggen in de contentmarketingfunnel.
6. Contentcreatie / contentoptimalisatie Aan de hand van de contentinventarisatie kun je bepalen welke relevante content nog gecreëerd moet worden om nieuwe leads te genereren, of dat er nog geschaafd moet worden aan bestaande content. De vorm van de content hangt af van de doelgroep. Of het nu gaat om een blogartikel, een longread of een uitlegvideo van een minuut, zorg ervoor dat de content de moeite waard is, past binnen de proposities van jouw merk en dat de mensen de content tot zich WILLEN nemen.
7. Campagneflow creëren Bepaal op welke manier je alle content wilt distribueren. Vraag je af op welke kanalen je de doelgroep het beste kunt bereiken en bepaal op welke contactmomenten je de doelgroep benadert met verschillende soorten content
8. KPI’s meten Zorg voor de juiste tools om je KPI’s te meten. Denk aan Google Analytics om de gegevens van je website te meten, Facebook Business Manager om je resultaten van de Facebook advertenties te analyseren en software als HubSpot om te checken of je doelgroep de hele customer journey doorloopt.
Blijf op de hoogte!

Wilt u op de hoogte blijven van LVB en onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u dan hier in!

Blog

Met groot enthousiasme werken we voor

logo Philips
Overtuigd?

Spreekt onze visie je aan en wil je afspreken? Bel met Hubertien Huurman (0334220080). Bij ons of bij jullie? Zeg het maar.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.