14 mrt 2013 / LVB

Habemus historiam

De voorzitter stapt op. Er moet een nieuwe gekozen worden. Dat kan op veel manieren. Een hele snelle is: we vragen de stemgerechtigden hun voorkeur door te geven per e-mail,…

LVB

De voorzitter stapt op. Er moet een nieuwe gekozen worden. Dat kan op veel manieren. Een hele snelle is: we vragen de stemgerechtigden hun voorkeur door te geven per e-mail, we tellen de stemmen, en we sturen een persbericht met de bekendmaking wie de nieuwe voorzitter is.

Als je organisatie enige maatschappelijke relevantie heeft, levert dat ongetwijfeld wat publiciteit op in de kortjes of op pagina 6 in de krant.

Nee, dan de Rooms Katholieke kerk.

Honderdvijftien oude mannen in jurken, van de buitenwereld afgesloten in een meer dan 500 jaar oude kapel, een in nevelen gehuld conclaaf waarvan niemand écht weet wat er zich afspeelt, De Schoorsteen, witte rook, het habemus papam…

NIETS van dat alles is strikt genomen functioneel. De nieuwe paus kan anno 2013 in vijf minuten gekozen worden, per Skype, sms, e-mail.

Maar dan heb je dus een berichtje op pagina 6.

Het Roomse ceremonieel daarentegen staat garant voor een drie etmalen lang uitpuilend Sint-Pietersplein, drie etmalen fullswing media-aandacht, ontploffende twitters, legers deskundologen die over elkaar struikelen in de rij voor een van de honderden ingelaste praatprogramma’s en een gespreksonderwerp voor miljarden mensen.

Over storytelling gesproken.

Habemus historiam…

We hebben een verhaal.

Wie nog twijfelde over de kracht van contentmarketing…

Coen Huibers doet dingen met content bij content marketing bureau LVB Networks

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4