13 feb 2017 / LVB

Nieuwe, verbeterde versie boek Aan de slag met contentmarketing

Aart Lensink herschreef zijn boek Aan de slag met contentmarketing. Resultaat: een compleet vernieuwd praktisch boek. Met speciale aandacht voor contentcampagnes, conversie en distributie.

LVB

Als we zouden zeggen: er is een aangepaste versie van het eerder verschenen boek Aan de slag met contentmarketing, dan zouden we deze versie tekort doen. Aan de slag met contentmarketing is namelijk volledig herschreven, aangevuld en verbeterd. Waarom? Om dat er sinds 2013, toen de eerste versie verscheen, zoveel gebeurd is in ons vak, dat een herschreven versie absoluut noodzakelijk is. En dat heeft auteur Aart Lensink dus gedaan.

Kortetermijnresultaten wordt steeds belangrijk

Ja, het is nog steeds een standaardwerk. Vinden we zelf. En ja, het is zeker de moeite waard om deze editie te lezen als je de eerste editie kent. Vinden we zelf ook. Content marketing is als discipline de laatste jaren zo enorm gegroeid dat er tussen beide boeken letterlijk een wereld van verschil zit. De grootste veranderingen? Bijna te veel om op te noemen. Het allerbelangrijkste verschil: kortetermijnresultaten zijn veel belangrijker geworden. Met contentmarketing kun je aan reputatie en loyaliteit werken én je kunt leads binnenhalen. Contentmarketing als vak van de lange adem, zoals het eerst werd gezien, is een achterhaalde gedachte. Parallel hieraan zie je ook de enorme opkomst van campagnecontent. Geformatteerde, herkenbare formats en concepten die binnen een maand of drie pieken, vaak stevig ondersteund door ingekochte media-aandacht. Campagne en content werden lang gezien als elkaars tegenpolen. Dat is onzin gebleken. Geformatteerde content en direct oogsten: het blijkt fantastisch te werken.

Tips, handvatten, praktijkkennis

Nog meer veranderingen in Aan de slag met contentmarketing? Tuurlijk. De opkomst van content design bijvoorbeeld. Of de komst van het contentconversiemodel. Dat staat dus allemaal in het boek. En meer. Het boek heet nog steeds ‘Aan de slag met contentmarketing’. En dat is niet voor niks. Je kunt er nog steeds mee aan de slag. En het is dus nog steeds een praktisch boek: veel tips, veel handvatten, veel praktijkkennis. En een beetje theorie. Natuurlijk. Alles komt aan de orde. Contentstrategie, KPI’s, basiscontent, topcontent. En natuurlijk heel veel aandacht voor distributie. PR en print, maar voor social én paid distributie. Speciale aandacht is er voor videomarketing. Oftewel: de belangrijkste vorm van contentmarketing

Veel voorbeelden in Aan de slag met contentmarketing

Het allerleukste van het boek? Ja, dat zijn toch de cases. Heel veel praktijkvoorbeelden. Lessons learned. En mooie projecten. Alleen daarom al het lezen waard.

 

Boek bestellen? Dat kan via Adformatie.

Meer info? Een workshop? Of gewoon eens met ons praten over content marketing? Dan kan natuurlijk altijd! Graag zelfs. Bel of mail Daan Goote,033 422 00 80 of d.goote@lvbnetworks.nl

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4