Levendige jubileumactie DELA met Facebook app
Mooi idee van Stichting DELA Fonds: om het 75-jarig bestaan van DELA te vieren mochten alle 3 miljoen leden een bloembol voor een overleden dierbare planten op de Floriade. Advies…
Mooi idee van Stichting DELA Fonds: om het 75-jarig bestaan van DELA te vieren mochten alle 3 miljoen leden een bloembol voor een overleden dierbare planten op de Floriade. Advies van ons aan Stichting DELA Fonds: trek de actie door naar Facebook. Zo kan ook echt elk lid van DELA symbolisch een bol planten voor nieuw leven.
Het is natuurlijk een mooi gebaar van Stichting DELA Fonds, om elk lid te betrekken bij het 75-jarig bestaan van DELA en even stil te staan bij de dierbaren die er niet meer zijn. Alle 3 miljoen leden konden daardoor met het planten van een bol bijdragen aan een groot herinneringsmonument. Maar de Floriade in Venlo is natuurlijk ver weg. Niet iedereen kan het gebaar van Stichting DELA Fonds accepteren. Tenzij… we gebruik maken van Facebook. Bij uitstek een medium dat sociaal is en dus bij DELA past. Onze campagne ging al snel als een lopend vuurtje.
Community opbouwen
Wat hebben we samen met Stichting DELA Fonds bedacht? In een door ons gebouwde Facebook-app kunnen leden van DELA online een bloembol planten en een herinnering aan een dierbare achterlaten. Die campagne startte op 5 mei en eindigt in oktober, wanneer de Floriade haar deuren sluit. Want DELA wil graag een community opbouwen die ook na oktober blijft bestaan.
Aanjagen
Wekelijks versturen we 2 berichten via Facebook en Twitter om de campagne aan te jagen. Dat blijkt heel goed te werken. Er zijn tot zover bijna 1.000 online bloembollen geplant. En er wordt druk ‘geliked’ op berichten die wij op Facebook plaatsen. En nog belangrijker: gereageerd. Volgens Rianne Bos een goede graadmeter voor het succes van een merk.
Speciaal voor wie wil weten hoe je als bedrijf succesvol wordt op Facebook, heeft LVB Networks een Facebook crashcourse met video tutorials gemaakt. Daarin geven we praktische tips en trucs voor een succesvolle Facebook-strategie.