01 jun 2012 / LVB

Punten scoren op EK Marketing

De aandacht trekken met je producten tijdens het EK. Dat is zoiets als elektriciteit verkopen. Marketing in zijn puurste vorm en ultracompetitief. We speelden een aardig potje mee door onze…

LVB

De aandacht trekken met je producten tijdens het EK. Dat is zoiets als elektriciteit verkopen. Marketing in zijn puurste vorm en ultracompetitief. We speelden een aardig potje mee door onze promotie van ‘De Gijpvogel’ van Kruidvat. Een hype-je was geboren.

Even uitleggen. De Gijpvogel: een creatie van striptekenaar Toon van Driel, ook wel bekend van FC Knudde. Gebaseerd op Neerlands populairste voetbalanalist René van der Gijp. Concreet: een stoffen poppetje van 17 centimeter die de komende weken bij Kruidvat over de toonbank gaat, de hitlijsten gaat bestormen en op zijn eigen website commentaar geeft.

Ruchtbaarheid
De vraag aan ons was: zorg dat media er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven.
Welke media zijn interessant voor Kruidvat? Metro, Shownieuws, Spits. Groot bereik, lage drempel. Dus zorgden we ervoor dat De Gijpvogel daar werd opgepikt.

En dat werd ‘ie. Op de voorpagina van Metro bijvoorbeeld (zie hieronder). Verder schreven reclameweek, de Volkskrant, marketing tribune, verse reclame, LAF (life after football), adformatie en molblog erover.

Met onder meer als effect: Gijpvogel als meest besproken EK-merk!

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
8