Prinsjesdag Inhakers: vergezocht of spijker op de kop?
Prinsjesdag ging niet onopgemerkt voorbij op social media. Merken weten hier ook wel raad mee. Wie slaat de spijker op de kop en wie slaat de plank volledig mis? Dit vonden wij van de inhakers!
Het was weer de derde dinsdag van september. Dat betekent: Prinsjesdag. Dit ging niet onopgemerkt voorbij op social media. Bedrijven en merken weten hier wel raad mee, (grote) uitzonderingen daargelaten. Wie slaat de spijker op de kop en wie slaat de plank volledig mis? Dit vonden wij van de Prinsjesdag inhakers.
Danielle Vreeken – PR en Online marketing adviseur
Ha, ik heb het meest gegniffeld om die van de Albert Heijn! Weer eens wat anders dan inhaken op het koffertje, de koets of de hoedjes 🙂 Vind die van Vereniging eigen huis te flauw. Zij hadden beter enkel de relevante informatie kunnen delen voor huisbezitters (want ja dat willen mensen weten), zonder daar een visual bij te plaatsen die het net niet is. Qua opbrengst, ik denk dat dat wel eens meer is geweest… Misschien heeft de inhaker toch zijn beste tijd gehad? Van mij mogen ze overigens blijven, inhakers horen er gewoon een beetje bij. Maar zorg wel dat het niet te voor de hand liggend is!
Josefine Calma – Copywriter en eindredacteur
Ik vond de inhaker van de Lidl wel grappig. Lidl weet precies op wie ze zich moeten richten: Jan Modaal of zelfs daaronder. En alles wat erbij komt, is mooi bijvangst
Ik ben fan van de Lidl, zeg maar de bijvangst. Ze zijn de meest verrassende supermarkt van Nederland, AH volgt hun stappen met enige jaloezie.
In één post weet Lidl precies één van de pijnpunten van Prinsjesdag neer te zetten. En ze proberen er ook nog eens een leuk speelhuisje mee te verkopen.
Gerben Bossenbroek – Content distributie en conversie specialist
Ik ben een zeikerd. Ik vind ze eerlijk gezegd allemaal een beetje obligaat. Ze voelen wat moe allemaal. ‘Ik heb een goed idee. Zullen we lekker gek een inhaker doen? Vlug, verzin iets’. En dan komen we uit op de hoedjes van Beatrix, ook al hebben we nu een koning met een kek baardje. Of de zoveelste koets of koffer of dinsdag. Kom op: een cliché met een glimlach is nog altijd een cliché.
Vroeger was een inhaker een creatieve uitspatting die je eigenlijk niet verwachtte. Nu is het wachten op de inhaker in 3, 2, 1… En daar zijn de usual suspects. Met hoedjesknipogen naar een staatshoofd dat we niet meer hebben. Dat vind ik jammer.
Ik zou me eigenlijk willen aansluiten bij de Speld. Niet vanwege deze specifieke inhaker, maar gewoon omdat het ze lukt om elke dag, without fail, nieuws of geen nieuws, een geniale inhaker op het nieuws te verzinnen. Tweede prijs naar Lidl, omdat ze een knipoog maken naar de inhoud van de troonrede, in plaats van de attributen die al jarenlang onderdeel van het geheel zijn.
Miranda Visser – Content Director
Man, het is vaak zover gezocht allemaal. Want: we móeten iets met Prinsjesdag…Je wordt er een beetje flauw van. Uitschieters in negatieve zin: de Praxis (come on!) en Zespri (die staat wat mij betreft echt op één in de categorie ab-so-luut te ver gezocht). Wel leuk om tegen te komen op je tijdlijn: De Speld en ja, die van Lidl vind ik ook wel een spijker op de kop! 😉
Jordy Hubers – Content Director
Voor mij wint De Speld sowieso. Ik vind posts van De Speld voor 90% briljant. Deze post is nog niet eens hun meest briljante post. Maar wel weer geinig. Die van Jumbo vind ik vreselijk slecht. Zo makkelijk. Ook van Praxis. Doe dan gewoon niets. Een eervolle vermelding wat mij betreft voor Total Nederland en AH. Origineel en met name de dubbele laag in de tekst vind ik geestig.
Elwin Wientjes – PR en Online marketing adviseur
Favoriet is toch wel die van de AH, want tja, daar gaat stiekem toch de miljoenennota ook om. Wie lekt de nota uit? De biermerken vind ik te voor de hand liggend. Prins pils ligt al wel een tijdje achter ons. En Bosch maakt het zich er wel erg makkelijk vanaf.