01 jul 2013 / LVB

Aan de slag met contentmarketing

Contentmarketing. De meest relevante en snelstgroeiende marketingdiscipline. Er is geen merk, geen organisatie die niet ‘iets met content’ doet. Maar hoe doe je dat? Hoe bepaal je wat werkt? Wat…

LVB

Contentmarketing. De meest relevante en snelstgroeiende marketingdiscipline. Er is geen merk, geen organisatie die niet ‘iets met content’ doet. Maar hoe doe je dat? Hoe bepaal je wat werkt? Wat bij je merk past? Wanneer is content goed? Hoe vinden mensen het? Daarover ging de derde bijeenkomst van onze Contentclub. Inmiddels zijn twee hoofdstukken uit ‘Aan de slag met contentmarketing’ gratis te verkrijgen.

Stappenplan voor contentmarketing

Creatief directeur Aart Lensink presenteerde zijn boek, niet geheel toevallig getiteld ‘Aan de slag met contentmarketing’. Tijdens de bijeenkomst,  waar zo’n 40 opdrachtgevers en contentmakers aanwezig waren, legde Aart uit hoe je contentmarketing in kunt zetten voor je eigen organisatie. Met een praktisch stappenplan, oftewel het grote plaatje. Dat gaat ongeveer zo:

  1. Bedenk je strategie
  2. Welke content ga je inzetten?
  3. Welke kanalen gebruik je om deze content te distribueren?
  4. En, heel belangrijk: hoe zorg je ervoor dat je content converteert?

Aart besprak een aantal interessante voorbeelden van bedrijven die het hebben begrepen. Zoals deze en deze. Daarna ging men dan ook echt aan de slag: in zeven groepjes werkten onze gasten aan het opstellen van een contentmarketingstrategie. Na een half uur ijverig overleg werden de cases, opgedeeld in business-to-business en business-to-consumer, gepresenteerd. Vele creatieve ideeën passeerden de revue. Zoals de website voor jonge meisjes van Hema, en het forum voor MKB’ers door KPMG. Wat opviel was dat er met name werd gedacht in kanalen. Ga je aan de slag met contentmarketing, dan is het niet bepalen van een heldere strategie de grootste valkuil. Interessante materie, die we nabespraken tijdens de – welverdiende – borrel.

http://youtu.be/slGHszWarpg

Wat hebben we geleerd?

Contentmarketing is niet alleen het schrijven van een blogje. Het is meer dan dat. Het bedenken van een goede strategie hoeft niet moeilijk te zijn, maar kan veel opleveren. Goed nieuws dus, want we helpen je graag.

Kunnen we je helpen?

Wil je…

  • …meer informatie over het boek van Aart Lensink? Dat is binnenkort te koop. Houd onze site in de gaten.
  • …meer weten over content marketing? Bel ons dan even: 033-4220080 of  mail Aart
  • …de volgende Contentclub bijwonen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief op: www.lvbnetworks.nl/contentclub
LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4