Nominatie voor LVB bij European Excellence Awards
In korte tijd is LVB wederom genomineerd bij een internationaal prijzenfestival. Dit keer staat de contentcampagne The Exit Years van ABN AMRO MeesPierson op de shortlist bij de European Excellence Awards.
Vorige maanden scoorden we al vijf nominaties bij de CMA Awards en nu is er deze prachtige nominatie bij de European Excellence Awards 2021.
Nominatie The Exit Years
The Exit Years is genomineerd in de categorie Finance bij de European Excellence Awards en behoort in die categorie tot de vijf beste inzendingen. In totaal ontving de organisatie meer dan achthonderd inzendingen vanuit heel Europa.
Op vrijdag 10 december worden de winnaars bekendgemaakt.
De European Excellence Awards eren jaarlijks campagnes en projecten op het gebied van PR en communicatie. Deze awards zijn een viering van de meest uitzonderlijke campagnes in Europese bedrijfscommunicatie en PR.
De campagne
The Exit Years is een nieuwe beauty case van LVB waarin we ABN AMRO MeesPierson binnen het domein van bedrijfsoverdracht een nog sterker profiel hebben gegeven. De campagne blonk uit in het versterken van de merkassociaties op dit domein en wist daarna het hoogste aantal prospects ooit uit een campagne te behalen.
In deze contentcampagne kijken we met ondernemers die hun bedrijf verkochten terug op de periode dat ze bouwden aan hun bedrijf. We reconstrueren de periode waarin ze hun bedrijf verkochten en we zien hoe ze nu leven, wat ze doen en of ze wel gelukkig zijn. Werkt het verkregen vermogen voor of tegen hen? Centraal in de campagne staat een documentaire waarin de vier ondernemers worden gevolgd die hun bedrijf hebben verkocht. Twee financieel experts op het gebied van bedrijfsoverdracht duidden de verhalen. De documentaire is meerdere keren op RTLZ uitgezonden en is nu te bekijken via streamingplatform Videoland.
The Exit Years gaat online verder met een always on campagne waarbij de documentaire als brandstof dient. De verhalen zijn hierbij opgeknipt in meerdere thema-edities en de vier ondernemers krijgen ook allemaal een eigen aflevering. Op de contentsite van de bank, FinancialFocus.nl, zijn nog meer verhalen van ondernemers te vinden.
Alle content is uiteindelijk ook verwerkt in een gelijknamig boek. Een naslagwerk waarin de (potentiële) klant van de private bank wordt bijgepraat over de jaren na de verkoop. Aan hoeveel miljoen heb je genoeg voor een zorgeloos leven? Wat kan je met je vermogen doen? En hoe hebben andere ondernemers het aangepakt? Dit boek hebben we fysiek laten drukken en is uiteraard ook als e-book beschikbaar. Het boek was de perfecte CTA om leads mee te werven.