NIEUWE STIJL EN NIEUWE KOERS VOOR LVB
We wilden altijd al het beste bureau zijn in ons vakgebied. Nu maken we de volgende stap. We zijn als bureau op zoek gegaan naar de beste bureaustructuur om voor onze klanten de beste partij te zijn. Dat heeft geleid tot een nieuwe koers, een nieuwe stijl én een nieuw verhaal: Club LVB.
Eind 2019 werden we Bureau van het Jaar. Die prijs geldt voor het vakgebied waar onze roots liggen: de wereld waar we merken bouwen met content als belangrijkste brandstof. Na dat feestelijke moment zijn we met veel LVB’ers bij elkaar gaan zitten. Bijsturen doe je namelijk op je hoogtepunt. Wat wordt de volgende stap? Op welke manier kunnen we onszelf verbeteren? In het belang van onze klanten, maar ook voor onze collega’s die altijd vooruit willen? Het antwoord hebben we gevonden in: Club LVB.
We zijn trots op ons DNA
De kernvraag ‘wat maakt ons sterk?’ beantwoorden onze collega’s, oud-collega’s en vele opdrachtgevers vaak met: de cultuur. We zijn trots op ons DNA. Je eigen DNA omschrijven is lastig, maar we houden van eerlijkheid, openheid, hard werken, no nonsense, ambitie. En we vernieuwen. Elk jaar weer stellen we alles ter discussie. Zo blijven we scherp en relevant.
We zijn een club. Altijd al geweest. Met elke nieuwe lichting die aan boord stapte, hebben we gebouwd aan onze eigen clubcultuur. Veel van onze oud-collega’s zijn fans gebleven, en wij fans van hen. Veel klanten die van baan en bedrijf veranderen, keren in hun nieuwe rol bij hun nieuwe werkgever terug. Vaak als fans. Daar zijn we blij mee.
De diensten die we aanbieden aan onze klanten evolueren. De doelen blijven dezelfde. We willen merken laten groeien én we willen de omzet van onze klanten laten groeien. Inhoud – noem het content – blijft altijd onze brandstof. Alleen de vormen, de kanalen, de media; die veranderen mee met de voorkeuren van de doelgroepen. Moderne merkverhalen (de content dus) vertellen we over alle kanalen. Dan moeten we die kanalen dus ook allemaal beheersen.
De clubcultuur is bepalend. Vanuit die clubcultuur willen we ruimte bieden aan méér ondernemingsideeën. Er ontstaan voortdurende nieuwe speelvelden en nieuwe kansen. Dé manier om snel in te spelen is door direct teams te formeren, die vanuit onze club het speelveld betreden. Nieuw speelveld? Een nieuw Team! Dat is het idee. En dan uiteraard, geheel in lijn met ons DNA, de beste willen zijn op dat speelveld.
We zien dus veel kansen
Om te beginnen kansen voor onze klanten die óók snel willen inspelen op nieuwe marktkansen, op nieuwe mediamogelijkheden, op steeds weer nieuwe manieren om aan het merk te bouwen. Daarnaast: kansen voor onze collega’s, die zich verder willen ontwikkelen en op zeker moment toe zijn aan groei en soms aan een eigen team. Zij zijn onze captains.
LVB bestaat al wat langer en heeft dus ook clubhelden aan boord, die niet alleen heel hard werken voor klanten maar die op een natuurlijke manier een coachende rol op zich hebben genomen. Dat zijn mensen waar veel klanten graag mee sparren of zelfs op leunen, en intern zijn het de mensen die de (jonge) vernieuwers helpen om zich snel te ontwikkelen. Club LVB dus. We hadden onszelf ook LVB Groep kunnen noemen. Dat doen we niet. De bedrijfsnaam blijft ‘gewoon’ LVB. Ons verhaal heet vanaf nu: Club LVB.
De teams van Club LVB
Een bureaustructuur waarbij Club LVB dient als paraplu boven alle Teams. Dat zijn eigen Teams van LVB. Daarnaast werken we samen met gespecialiseerde partijen waarmee we een samenwerkingsverband hebben. Hoe ziet het bureau van de toekomst eruit? Hoe match je als bureau de wens van de klant? Wij denken dat onze huidige structuur vooral voldoet aan de behoefte van klanten om via één contact van één bureau meerdere specialismen binnen bereik te hebben. Dat schakelt snel. We spreken elkaars taal. We kennen de merken, de projecten, de gevoeligheden, de kansen.