Niet leuteren maar laten zien
Vers, dichtbij, betrokken, lokaal. Dat wil C1000 uitstralen. Kun je natuurlijk wel steeds gaan zeggen, maar C1000 is meer van ‘geen woorden maar daden’. Een van de beste voorbeelden in…
Vers, dichtbij, betrokken, lokaal. Dat wil C1000 uitstralen. Kun je natuurlijk wel steeds gaan zeggen, maar C1000 is meer van ‘geen woorden maar daden’. Een van de beste voorbeelden in C1000 magazine is de posterwaardige infographic die we elke editie maken over een product in het schap.
Van het land naar het schap van C1000. Er zit een wereld tussen. Een wereld die C1000 wil uitleggen, want het hecht waarde aan educatie van de klant. En het wil graag vertellen hoe bepaalde kernwaarden terugkomen in het product. Gaan ‘uitleggen’ ligt gevoelig. Wordt al snel belerend en saai.
Ouders samen met kinderen
Daarom stoppen we alle kennis, kunde en creativiteit in een infographic die meer zegt dan een dubbel aantal pagina’s tekst. Laatste voorbeeld: ‘Van scheut tot leut’: over de thee van C1000. Werkt het? Ja. We hebben onlangs uitgebreid kwalitatief onderzoek laten uitvoeren. Dat wees uit dat de infographic, gemaakt door Walter van Kalsbeek, bijzonder gewaardeerd wordt. Een van de belangrijkste redenen was dat ouders samen met hun kinderen kunnen kijken.
Helder en overzichtelijk
Met deze infographic communiceer je op een ‘andere’ manier dan lezers van supermarktbladen gewend zijn. Geen lange verhalen waarin de afzender vertelt hoe goed zijn product is. We laten in heldere en overzichtelijke illustraties (met korte, aanvullende tekstjes) het volledige proces zien. C1000-klanten leren daardoor in één oogopslag over de oorsprong van de producten. Tegelijkertijd toont C1000 een sociaal en ecologisch betrokken gezicht, zonder dat te hoeven benoemen.
Patrick Severein, senior bladenmaker bij LVB Networks en hoofdredacteur van C1000 Magazine