‘Mijn eerste keer met stoma’: nieuwe taboedoorbrekende campagne van Coloplast
Iedereen kan op een dag een stoma nodig hebben. Er komen per jaar zo’n 7.000 stomadragers bij in Nederland. Van jong tot oud. Maar een stoma hoeft je leven niet te beperken. Sterker nog, dankzij een stoma krijgen veel stomadragers hun oude leven weer terug. Daarom ontwikkelde LVB samen met Coloplast de campagne: ‘Mijn eerste keer met stoma’.
Iedereen kan op een dag een stoma nodig hebben. Er komen per jaar zo’n 7.000 stomadragers bij in Nederland. Van jong tot oud. Maar een stoma hoeft je leven niet te beperken. Sterker nog, dankzij een stoma krijgen veel stomadragers hun oude leven weer terug. Daarom ontwikkelde LVB samen met Coloplast de campagne: ‘Mijn eerste keer met stoma’.
Alle eerste keren zijn spannend. Maar met een stoma helemaal. Nederlandse stomadragers durfden het aan hun ongemakkelijke en onzekere momenten met het grote publiek te delen.
De pasvorm maakt het verschil
Dat is de boodschap van de online campagne die LVB samen met Coloplast, marktleider op het gebied van innovatieve stomazorg, ontwikkelde. Bestaande uit persoonlijke video’s, interviews, fotografie, een radiocommercial en een eigen campagnewebsite.
Centraal in de campagne staan de portretten van vijf verschillende stomadragers. Hoe is de eerste keer na het krijgen van een stoma? Sporten? Naar de supermarkt? Zwemmen of naar je werk? Topautocoureur Liesette (48) is een van de ambassadeurs van de campagne.
Bekijk en lees hier de verhalen van Stephanie, Liesette, Yvonne, Patrick en Linda op mijneerstekeermetstoma.nl.