LVB aan de slag met interne campagne voor NS
De Nederlandse Spoorwegen en LVB hebben de handen ineengeslagen voor een interne campagne. De campagne is specifiek gericht op medewerkers van NS en ProRail die werkzaam zijn op de Hogesnelheidslijn.
De Nederlandse Spoorwegen en LVB hebben de handen ineengeslagen voor een interne campagne. De campagne is specifiek gericht op medewerkers van NS en ProRail die werkzaam zijn op de Hogesnelheidslijn, met als doel te laten zien wat zij dagelijks doen om de prestaties van de HSL te verbeteren.
De interne contentcampagne bestaat uit een aantal formats, onder meer ingevuld met video’s waarin eigen medewerkers de hoofdrol spelen. Daarnaast is er een medewerkerskrant en een social media strategie ontwikkeld. Directeur Aart Lensink: “Wij zijn blij en trots om dit traject voor NS te mogen doen. Contentmarketingtechnieken werken in onze ervaring net zo goed bij externe als bij interne communicatie. Het gaat erom dat je interessante verhalen vertelt en de juiste distributiekanalen vindt om ze te vertellen. Met beide aspecten zit het bij NS en HSL al heel goed.”
‘Mensen van de HSL’
De eerste aflevering van het ontwikkelde videoformat ‘Mensen van de HSL’ staat inmiddels live en is behalve door medewerkers, ook extern te bekijken. In deze aflevering geeft Machinist Natasha Mies een kijkje achter de schermen en legt ze uit wat rijden over de Hoge Snelheidslijn anders maakt dan rijden over het reguliere spoor.