30 mei 2014 / LVB

Infographic-week: Een infographic moet leuk zijn

Het is infographic-week bij LVB Networks. Iedere dag geeft Geurt Kreijns, art director, zijn mening over infographics en geeft hij praktische tips. Vandaag deel 5 uit de reeks. Hij gaat…

LVB

Het is infographic-week bij LVB Networks. Iedere dag geeft Geurt Kreijns, art director, zijn mening over infographics en geeft hij praktische tips. Vandaag deel 5 uit de reeks. Hij gaat in op de stelling: ‘Een infographic moet leuk zijn’.

Succes met je infographic over kindersterfte in ziekenhuizen!

Waar precies staat leuk of fun in het woord infographic? Exact. Het staat er niet. Het is een grafische manier om mensen te informeren. Het helpt als dit op een aantrekkelijke manier wordt gedaan. Dat verhoogt de attentiewaarde. Maar aantrekkelijk of mooi is iets anders dan leuk. Je moet een stripfiguurtje in de vorm van een paperclip toevoegen als het je doelgroep echt helpt de informatie beter tot zich te nemen en te begrijpen. Les: een infographic moet niet leuk zijn, maar gewoon informeren en uitleggen.

Maar laten we deze al ‘drukke’ werkweek niet eindigen met een zware boodschap. Daarom een toch een leuke en interessante infographic over bier. Proost!

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4