Infographic-week: Een infographic moet leuk zijn
Het is infographic-week bij LVB Networks. Iedere dag geeft Geurt Kreijns, art director, zijn mening over infographics en geeft hij praktische tips. Vandaag deel 5 uit de reeks. Hij gaat…
Het is infographic-week bij LVB Networks. Iedere dag geeft Geurt Kreijns, art director, zijn mening over infographics en geeft hij praktische tips. Vandaag deel 5 uit de reeks. Hij gaat in op de stelling: ‘Een infographic moet leuk zijn’.
Succes met je infographic over kindersterfte in ziekenhuizen!
Waar precies staat leuk of fun in het woord infographic? Exact. Het staat er niet. Het is een grafische manier om mensen te informeren. Het helpt als dit op een aantrekkelijke manier wordt gedaan. Dat verhoogt de attentiewaarde. Maar aantrekkelijk of mooi is iets anders dan leuk. Je moet een stripfiguurtje in de vorm van een paperclip toevoegen als het je doelgroep echt helpt de informatie beter tot zich te nemen en te begrijpen. Les: een infographic moet niet leuk zijn, maar gewoon informeren en uitleggen.
Maar laten we deze al ‘drukke’ werkweek niet eindigen met een zware boodschap. Daarom een toch een leuke en interessante infographic over bier. Proost!
- Lees het eerste blog uit de infographic-week over de stelling ‘een infographic maken vergt een andere manier van denken’.
- Lees het tweede blog uit de infographic-week over de stelling ‘data moeten voor zichzelf spreken’.
- Lees het derde blog uit de infographic-week over de stelling ‘Mijn boodschap moet in één oogopslag duidelijk zijn’.
- Lees het vierde blog uit de infographic-week over de stelling ‘Alles is met een infographic te vertellen’.