09 okt 2012 / LVB

Facebook Tutorial 3: hoe laat posten op je pagina?

Wat is het beste moment om je bedrijfsberichten op Facebook te plaatsen? Je leert het in deel 3 van onze Facebook Crash Course over timing. De vorige keer hebben we het…

LVB

Wat is het beste moment om je bedrijfsberichten op Facebook te plaatsen? Je leert het in deel 3 van onze Facebook Crash Course over timing.

De vorige keer hebben we het belang van viraliteit voor je Facebookpagina uitgelegd. Nu gaan we kijken hoe we dat viraliteitscijfer kunnen opkrikken. Daar zijn verschillende manieren voor. We beginnen met de timing – wat is de beste timing om dingen te posten?

Zoek uit wanneer je fans actief zijn en post dan

Er zijn honderden blogs die beweren te weten wanneer je het beste een bericht kunt plaatsen op Facebook. Luister daar vooral niet naar. Er is geen ‘one size fits all’ oplossing voor. Je zult zelf moeten ontdekken wat het dagelijkse ritme van je doelgroep is, om daar vervolgens je content op af te stemmen. Dat is trouwens niet heel ingewikkeld.

Er zijn diverse externe tools die netjes voor je bijhouden wanneer je publiek het meest ontvankelijk is voor je boodschap. Wijzelf gebruiken regelmatig conversocial.com. We pakken net als vorige keer het voorbeeld van Helden van de Weg erbij. We hebben de laatste maanden veel berichten geplaatst en veel reacties en likes gekregen. Daardoor kunnen we een nauwkeurige analyse maken van de tijdstippen waarop we het beste onze berichten kunnen plaatsen.

Posts klaarzetten voor later

Op Conversocial.com blijkt dat de fans van Helden van de Weg het meest actief zijn tussen 7 en 9 uur ’s avonds, en dat ze ook later op de avond nog reageren. Daarom zorgen we ervoor dat we altijd berichten plaatsen vanaf de namiddag of vlak voor bedtijd, zodat we zeker weten dat onze fans ze zien. Daarvoor hoef je niet op dat tijdstip achter je computer te zitten: je kunt je post in Facebook klaarzetten en zorgen dat hij op een door jou bepaald tijdstip zichtbaar wordt.

Alsjeblieft. Nu weet je hoe laat je je content het best kunt posten op je Facebookpagina. De volgende keer kijken we naar welk type content je het best kunt plaatsen.

Auteur: Gerben Bossenbroek
Content Marketing Adviseur

Zoek je meer Facebook tutorials?

We hebben er nog meer gemaakt.

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4