31 mei 2014 / LVB

Infographic-week: Denk je nou dat als je het zelf niet begrijpt, de doelgroep het wel snapt?

Ja, klinkt logisch deze stelling. Maar het komt nog vaal voor dat infographics niet te begrijpen zijn, omdat de maker het niet snapt. Geurt gaat in dit zesde deel van…

LVB

Ja, klinkt logisch deze stelling. Maar het komt nog vaal voor dat infographics niet te begrijpen zijn, omdat de maker het niet snapt. Geurt gaat in dit zesde deel van de infographic-week in op de stelling ‘Denk je nou dat als je het zelf niet begrijpt, de doelgroep het wel snapt?’.

Hoe specialistischer de informatie, des te lastiger het wordt¬† data, als vormgever of communicatieadviseur, √©cht te doorgronden. Je moet in zekere zin kunnen vertrouwen op wat de ‘kenners’ zeggen. Maar als je zelf al niet begrijpt wat wordt bedoeld of wat het doel van de infographic is, ben je verloren. Je probeert immers iets moeilijks op een eenvoudige, visuele manier uit te leggen.

Het is dus essentieel om naast de doelgroep, het doel van de infographic vast te stellen. Zolang je maar begrijpt dat dat doel wordt bereikt, gaat het goed… En als je het dan op detailniveau niet altijd helemaal begrijpt, dan is dat niet een heel groot probleem.

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
9