19 nov 2012 / LVB

De verborgen kracht van content

Verzekeraar én kennisexploitant. Dat wordt Centraal Beheer Achmea volgens Marktmanager BtB René Otten. In zijn blog legt hij uit hoe content een sleutelrol speelt in het contact met ondernemers. Zaken…

LVB

Verzekeraar én kennisexploitant. Dat wordt Centraal Beheer Achmea volgens Marktmanager BtB René Otten. In zijn blog legt hij uit hoe content een sleutelrol speelt in het contact met ondernemers.

Zaken doen betekent een ander iets gunnen. Ik ben ervan overtuigd dat het zo werkt. Maar waarom zou je een verzekeraar iets gunnen? Wat is het onderscheidende aan een verzekering? Veel producten lijken op elkaar en het niveau van de dienstverlening ontloopt elkaar in Nederland niet veel. En daarnaast: je merkt pas echt iets van je verzekeraar als je schade hebt. Bij ondernemers komt dat relatief weinig voor. De verzekeraar die óók van waarde is op het moment dat er géén schade is (99 procent van de tijd), maakt het onderscheid.

Kennis
We denken dat wij die verzekeraar zijn. De laatste jaren zijn we intensief kennis gaan delen. Kennis die bij ons in overvloed aanwezig is: we hebben door de jaren heen een schat aan data en ervaring opgebouwd die ondernemers verder helpen. Kennis over schade, over preventie, en kennis over verzekeringspakketten. Wat heb je nodig in het ene geval? Wat heb je nodig in het andere? Daardoor is content bij ons een sleutelterm geworden. Met onze content verspreiden we onze kennis. In talloze uitgaves voor ondernemers, over thema’s als pensioen, inkomen of over branches en trends. Maar ook met een concept als De vierde dinsdag, dat we samen met LVB Networks maken. En met ons platform 100ondernemers.nl, waar ondernemers kennis met elkaar kunnen delen.  Kijkend naar de budgetten, concurreert content intussen om de 1e plaats.

Verborgen kracht
Eigenlijk zijn we naast verzekeraar dus exploitant van kennis geworden. We zijn weliswaar geen organisatieadviesbureau, maar we kunnen wel op een pragmatische manier het verschil maken met kennis. Om een duurzame relatie op te bouwen met ondernemers. Een inhoudelijke relatie. Dat werkt. Ik zie content echt een sleutel voor succes.

René Otten is Marktmanager BtB bij Centraal Beheer Achmea

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4