09 okt 2012 / LVB

De banenmarkt een beetje opschudden

Crisistijd. Echt een moment om je droombaan na te jagen, blijkt uit onderzoek. Vandaar dat we dit najaar Droombaan voor 1 dag produceren voor RTL5. Waarmee we de komende jaren…

LVB

Crisistijd. Echt een moment om je droombaan na te jagen, blijkt uit onderzoek. Vandaar dat we dit najaar Droombaan voor 1 dag produceren voor RTL5. Waarmee we de komende jaren het banendomein gaan claimen voor bijvoorbeeld Jobbird.

Hoe zou de arbeidsmarkt eruit zien als er minder voorzichtigheid in zat? In een zwakke economie kiest iedereen voor zekerheid. Begrijpelijk, maar voor niemand goed. Argument #1: werkgevers zitten met ongemotiveerde medewerkers. Argument #2: werknemers komen niet verder in hun carrière. Argument #3: als de lucht is opgeklaard, begint de grote stoelendans en raken werkgevers ineens hun dragende krachten kwijt.

Van baan naar droombaan
Hoog tijd voor wat positief sentiment. Want paradoxaal genoeg blijkt het dé tijd te zijn voor een droombaan. Begin dit jaar trapten we nog af met Baan in 1 dag, waarin we voor werkloze kandidaten drie sollicitaties regelden. Met Baan in 1 dag claimden we op televisie het banendomein voor vacaturebank Jobbird. Voor de tweede reeks hebben we het concept doorontwikkeld tot Droombaan voor 1 dag. Waarin we de doelgroep vergroten tot de totale beroepsbevolking (met baan of zonder baan) en scherpstellen op ambities en lang gekoesterde wensen. We helpen onze kandidaten niet meer aan drie sollicitaties met mogelijk een aanstelling als uitkomst, maar aan een droombaan voor een dag, zoals persoonsbeveiliger van het Koninklijk Huis.

Argument #4
Doel is om ambities en dromen bloot te leggen, om zo te inspireren, en als het even kan om werkgevers in beeld te brengen die ondanks de crisis moeite hebben om voldoende personeel te werven. Zijn die er dan? Ja hoor. Dat is namelijk argument #4 tegen een voorzichtige arbeidsmarkt: wervende organisaties komen moeilijker aan competente werknemers. We hebben het over zóveel werkgevers, dat we het hoofditem steeds afwisselen met enkele vacatureclips.

Online verspreiding
De content property ‘banen’ vormgeven om op een relevante manier exposure te creëren voor sponsors als Jobbird en werkgevers met vacatures. Dat is het doel van Droombaan voor 1 dag. Het is een project met een looptijd van enkele jaren: we gaan het banendomein duurzaam claimen. Daarvoor verspreiden we onze content in zoveel mogelijk online-omgevingen, met name social media – zoals we ook al deden voor Baan in 1 dag. Waar we steeds weer de link leggen met de sponsoren. Zodat werknemers die eindelijk het diepe in durven en op zoek gaan naar een nieuwe baan, weten waar ze moeten zijn.

Door Aart Lensink, creatief directeur van LVB Networks

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4