De 8 beste contentapps uit Azië
Natuurlijk houdt iedereen in het contentmarketingvak de hele contentmarketingwereld continu in de gaten. De beste cases. De beste bureaus. De focus ligt daarbij vaak op Europa en de Verenigde Staten….
Natuurlijk houdt iedereen in het contentmarketingvak de hele contentmarketingwereld continu in de gaten. De beste cases. De beste bureaus. De focus ligt daarbij vaak op Europa en de Verenigde Staten. Zonde! Waarom zonde? Ooit van de Mob-ex Awards gehoord bijvoorbeeld? Vast niet. Jammer. Want dan mis je veel. Daarom dus.
De Mob-Ex Awards zijn namelijk dé awards in Zuidoost-Azië op het gebied van mobiele marketing en mobiele apps. Goud, zilver en brons in 29 categorieën. En dan nog een award voor het beste merk en één voor het beste bureau.
En tussen al dat goud, zilver en brons zit best veel tofs. Ik heb een selectie gemaakt uit de lange lijst van winnaars. Geheel subjectief. Dat wel. Mijn persoonlijke favoriet? Nee, niet Durex Touch (ook leuk). Wel: Fly with the Superheroes van Singapore Cable Car.
Mijn persoonlijke Mob-ex top 8:
- Singapore Cable Car – Fly with the Super Heroes
Hoezo een simpel ritje met de kabelbaan? Op avontuur met een superheld!
- Mutiara Malaysia – Minute of Silence
Een minuut stilte voor de slachtoffers van MH17. Door je mobiel één minuutje uit te schakelen. - Chupa Chups – Get Lolli
Mobiele game voor Halloween waarin het personage Finger (jouw vinger dus) zijn ontvoerde vriendje Lolli moet zoeken. Check het hilarische filmpje.
- Unilever Vietnam / Clear – My Kool Vietnam
Alle hotspots van Vietnam op één website, verzameld door ’the crowd’. Reden: de zomers in Vietnam zijn heet. Tijd dus voor ‘a kool summer‘. Met een kool liedje natuurlijk. Gehost door Clear. Inderdaad, shampoo. - CASTROL – Drive On
Hoe bereik je vrachtwagenchauffeurs in Vietnam? There’s an app for that! Extra aandacht voor de chauffeurs in ruil voor informatie over hun truck, gereisde kilometers en gebruikte diesel en olie. - Reckitt Benckiser – Durex Touch
Een app om echte aanraking te voelen. Waarin Durex rekening houdt met de Maleisische cultuur. Leuk om te vergelijken, dit is de Australische versie. Heel wat minder preuts. - United Overseas Bank – Go Paperless, Go Online & Win Cash
UOB ontwikkelde een game om bewustzijn te creëren voor digitaal bankieren. En natuurlijk vele bomen te besparen. Check ook het vermakelijke verslag van blogger Ben die met twee vriendinnetjes elk moment van de game vastlegt. - Singapore Press Holdings – See The Big Picture
De autistische Steven Wiltshire tekent de Singapore skyline. Volledig uit zijn geheugen.