De 5 grootste guilty pleasures van een PR-adviseur
Geloof me, dit lijstje is niet compleet. Dit zijn er slechts vijf die ik en mijn collega’s durven toe te geven… Nog altijd trots zijn als je scoort in de…
Geloof me, dit lijstje is niet compleet. Dit zijn er slechts vijf die ik en mijn collega’s durven toe te geven…
- Nog altijd trots zijn als je scoort in de media
Onderwerpen pluggen doe je namens je klant. Maar dat onderwerp wordt toch ook een beetje jouw onderwerp als het ineens op de radio voorbij komt. Of all over the internet is. - De boilerplate als eerste in het persbericht zetten
Soms heb je meteen een knaller van een kop. Of schrijft een persbericht zichzelf. En soms moet je even broeden op de beste insteek. Dan is er daar altijd de boilerplate. Op de een of andere manier gaat het makkelijker als die er al in staat. - Enthousiast worden van crisiscommunicatie
Dat mag eigenlijk niet. Want voor de klant heel vervelend. Maar door een crisis bij je klant krijg je als adviseur altijd dat ‘go get ‘em’ – gevoel. Ik kom je redden, ik blijf kalm en we lossen het op! - Een rel(letje) veroorzaken
Nou ja, rel. Als jouw nieuwtje (pardon, dat van de klant) leidt tot Kamervragen of internationaal nieuws is dat stiekem heel erg leuk. Omdat je het gevoel krijgt dat je – eindelijk een keer – iets kunt betekenen voor de wereld. - F5’en. Elke paar seconden
Om te kijken hoe goed je Facebookpost het doet. Dit is echt best wel sneu, ik weet het. Maar geef maar toe, jij doet het ook. Weer een like! Nog 1! En dan ook hardop de ‘score’ delen met iedereen die het wil horen. Ook als ze het niet willen.
Hubertien Huurman