25 sep 2013 / LVB

Content marketing uitgelegd in drie modellen

Content marketing. Dat doen we bij LVB Networks. Daarbij hanteren we drie modellen. De eerste noemen we heel simpel: Het Grote Plaatje. Daarnaast hanteren we de Contentpiramide en de Timeline….

LVB

Content marketing. Dat doen we bij LVB Networks. Daarbij hanteren we drie modellen. De eerste noemen we heel simpel: Het Grote Plaatje. Daarnaast hanteren we de Contentpiramide en de Timeline. Ze staan alledrie op één handige poster. En die kun je gratis bestellen.

Content Marketing uitgelegd

Het Grote Plaatje
Het bedenken en uitvoeren van een contentmarketingstrategie brengt je langs vier fases. In de kolommen Strategie, Content, Distributie en Conversie zie je waar je aan kunt denken wil je niet in alle mogelijke valkuilen stappen. Uitgangspunt bij alles wat je wilt bedenken is dat je je klanten écht wilt helpen en écht wilt inspireren met content.

Timeline
In de strategiefase duik je heel goed in je doelgroep. Wie zijn je ijkpersonen? Hoe ziet hun dag eruit? Welke media consumeren ze? Wanneer kun je ze bereiken? Grote uitdaging: hoe kom je in hun “timeline”, ofwel hoe wordt jouw content onderdeel van hun ingesleten mediaconsumptie?

De Contentpiramide
Content kun je op verschillende manieren inzetten. De drie lagen in de contentpiramide (basiscontent, campagnecontent en topcontent) helpen je bij het maken van keuzes voor het soort content dat je graag wilt produceren.

Nieuwsgierig en wil je meer weten? Bestel dan het boek ‘Aan de slag met content marketing’ of download twee gratis cases.

Aart Lensink, creatief directeur LVB Networks.

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
9