07 jun 2012 / LVB

Cora én content van Mora

Happen naar Peijnenburg. Schoolvoorbeeld van een advertising property. Allerhande. Schoolvoorbeeld van een content property. Wat kunnen beide properties voor je merk betekenen en hoe sluiten ze op elkaar aan? Dat…

LVB

Happen naar Peijnenburg. Schoolvoorbeeld van een advertising property. Allerhande. Schoolvoorbeeld van een content property. Wat kunnen beide properties voor je merk betekenen en hoe sluiten ze op elkaar aan? Dat was de content van Contentclub #1.

Het hart van je merk. Dat is het kenmerk van de advertising property. Cora van Mora. De zwaan van KLM. De bandoneon van Nescafé – hoewel die concurrentie heeft gekregen van Maxima. Iconisch. Iets waardoor de consument in een split-second weet: ja, dat is van dat merk. Merken die geen advertising property hebben, moeten harder hun best doen (en dus meer besteden) om herkend te worden. Is vaak bewezen.

Content property
Eva van Reijmersdal, universitair onderzoeker, heeft uitgevogeld dat merken die likeable content aanbieden, of daarbij betrokken zijn, een stuk geliefder worden dan merken die het houden bij advertising. Waarmee krijg Albert Heijn de klant op de kast: als het supermarktmanager Harry Piekema de laan uitstuurt? Of als het de Allerhande laat vallen? En op welke advertising property kan Vodafone terugvallen als het de huur van zijn Red Room in The Voice of Holland opzegt?

Contentclub
Over nut en noodzaak van het claimen van een eigen domein, zowel in advertising als in je contentstrategie, ging de eerste bijeenkomst van de Contentclub van LVB Networks. Bekijk onderstaande video voor een korte inhoudelijke impressie.

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
8