30 jun 2012 / LVB

Communiceren met de vastgoedmarkt doe je zo

Je bent de grootste adviseur in jouw markt. Welke middelen zet je in om je versnipperde doelgroep te bereiken? Voor vastgoedadviesbureau DTZ Zadelhoff ontwikkelde LVB Networks het crossmediale platform Duidelijk….

LVB

Je bent de grootste adviseur in jouw markt. Welke middelen zet je in om je versnipperde doelgroep te bereiken? Voor vastgoedadviesbureau DTZ Zadelhoff ontwikkelde LVB Networks het crossmediale platform Duidelijk. Projectleider Debby Beekman vertelt over de groeipotentie.

Feit: met je bestaande magazine lukt het onvoldoende om je inhoudelijke boodschap over het voetlicht te brengen. Constatering: je doelgroep raadpleegt voor inhoudelijke informatie en voor visies op het vak in toenemende mate het internet. Maar tegelijkertijd is een belangrijk deel van je relaties nog maar beperkt social en hecht het aan meer traditionele communicatiekanalen. Bovendien is je doelgroep versnipperd: variërend van goed geïnformeerde beslissingnemers en beleidsmakers tot vastgoedinvesteerders en huurders. Je wilt ze allemaal bereiken. En oja: tegen een acceptabele investering.

Aanjager
Dit vat in het kort de communicatie-uitdaging van DTZ Zadelhoff samen. Voor DTZ Zadelhoff ontwikkelde LVB Networks in antwoord op deze kwesties het concept Duidelijk: een contentplatform met als aanjager het corporate magazine. Enerzijds een online platform, zodat de doelgroep 24 uur per dag toegang heeft tot video’s, cases en analyses op de markt. Anderzijds het magazine in print. Zo wordt ook de doelgroep bereikt die voorkeur heeft voor traditionele mediakanalen en wat aanmoediging nodig heeft om het platform te bezoeken.

Inzet social media
Het magazine is de teaser van het contentplatform. Drie keer per jaar brengt het magazine reuring met spraakmakende interviews – zoals met Directeur Toezicht van DNB Jan Sijbrand – en kritische analyses. Maar er is meer. Het platform heeft groeipotentie. Met een sterke inzet van social media en blogs heeft het platform de potentie een autoriteit te worden. Een relevante rol spelen in discussies en inhoudelijke marktleiderschap claimen krijgen de focus.

Herkenbaar
Een inhoudelijk verhaal gedistribueerd via kanalen die elkaar complementeren. Dat is Duidelijk. Met dit concept claimt DTZ Zadelhoff een eigen contentdomein: het belooft actuele kwesties in de soms ondoorzichtige en ingewikkelde vastgoedmarkt duidelijk en begrijpelijk te maken. Dat is wat het concept herkenbaar maakt. Hiermee profileert DTZ Zadelhoff zich niet alleen als dienstverlener, maar ook als een partij die meedenkt met de klant. Zo laat de organisatie zien dat zij zich kan inleven in de vraagstukken van de klant. Zó communiceer je met je doelgroep.

Debby Beekman
Projectredacteur LVB Networks

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4