29 sep 2011 / LVB

‘Met een tv-format bereik je andere doelen’

Care Schadeservice is na jaren terug op tv. Niet met spot. Maar met een eigen programma op RTL7. Helden van de Weg, ontwikkeld en geproduceerd door LVB Networks, is het…

LVB

Care Schadeservice is na jaren terug op tv. Niet met spot. Maar met een eigen programma op RTL7. Helden van de Weg, ontwikkeld en geproduceerd door LVB Networks, is het uithangbord van een frisse manier van communiceren met de doelgroep, stelt directeur Johan van Klinken. Een interview.

Jaren geleden was op Veronica De Grote Beurt te zien. Een auto-make-over-programma. Nadat dat format op z’n laatste benen liep heeft Care Schadeservice een paar jaar niets gedaan op televisie.

Maar jullie zijn terug!

Van Klinken: ‘Ja, met Helden van de Weg. Een totaal ander type format. We volgen de mannen – het zijn zelden vrouwen – die na aanrijdingen de rommel opruimen, de weg vrijmaken en de auto’s uiteindelijk herstellen.’

Op welke zender is het te zien?

‘Op RTL7, elke zaterdagavond om 19.00 uur, vanaf 1 oktober. De eerste reeks bestaat uit tien afleveringen.’

Waarom kies je voor een tv-programma en niet voor spot?

‘Onze klantenkring is primair een business-to-business-doelgroep. Fleetowners, grote ondernemingen, verzekeraars. De klant die bij ons in de zaak komt, is daar omdat dat zo voor hem is geregeld. Stap voor stap komen er ook meer particulieren, maar de focus ligt duidelijk op de zakelijke markt. Die markt bewerk je niet met spotjes. Dat gaat om maar een handvol klanten in Nederland. Met een tv-format bereik je andere doelen.’

Hoe formuleer je doelstellingen als je investeert in content?

‘Wij willen ons merk verbinden aan een programma waarmee mensen zich vermaken en waarbij ze wat meer inzicht krijgen in wat er allemaal gebeurt als zij met hun auto een andere wagen raken. Dan gebeurt er van alles. Maar mensen hebben daar geen idee van. Door met autobergers mee te gaan, krijg je spectaculaire beelden langs de snelweg. Maar je krijgt waarschijnlijk ook wat meer bewondering voor het vakmanschap waarmee iedereen werkt.’

Wat doet Care zelf in het programma?

‘De kijker ziet hoe auto’s langs de snelweg worden opgehaald en wat daarbij komt kijken. Vervolgens zien we de eigenaar van de auto weer terug in onze garages waar z’n wagen wordt opgeknapt.’

En verder?

 ‘Belangrijk item om de kijker wat meer te laten doen met het concept is het onderdeel ‘Raad de schade’. Als er iets is waar bijna niemand kijk op heeft, dan is het wel hoeveel zo’n schade nou kost. We laten gewone kijkers een schatting geven en laten daarna zien wat de schade nou werkelijk bedraagt en wat er nodig is om een auto op te lappen. Ik kan nu alvast verklappen dat echt vrijwel niemand een idee heeft wat uitdeuken kost.’

Wanneer is de investering waardevol?

‘We stappen hierin voor de langere termijn. Mensen uit de doelgroep moeten met plezier kijken. In de loop van de seizoenen moet het beeld van onze vestigingen, van ons vak en van ons merk goed ingevuld worden. Dan is het een succes. Wij zijn de grootste keten met ruim vijftig vestigingen. Wij willen marktleider blijven. Dan zoek je een programma-omgeving die bij je past.’

Zijn er nog andere middelen die je inzet?

‘We trekken alles vanuit het programma door online en naar onze vestigingen. Het Helden-gevoel willen we echt gaan invullen. Maar we gaan niet heel geforceerd ineens via social media enorm gek doen. Het is een concept dat zichzelf stap voor stap zal bewijzen. We hoeven geen directe leads. Als we onszelf en ons vakgebied breder en interessanter neerzetten, profiteren we daar vanzelf van.’

Helden van de Weg wordt vanaf zaterdag 1 oktober 2011 gedurende tien weken wekelijks om 19.00 uur uitgezonden.

Volg Helden van de Weg op Twitter

Bezoek de Helden-website

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4