Campagne Pro Life start met taboedoorbrekende videodocumentaire
Pro Life lanceerde op de Dag van de Scheiding de campagne ‘Zorgen voor elkaar’. Centraal staat het bespreekbaar maken van relatieproblemen, ondersteund door een taboedoorbrekende videodocumentaire.
Christelijke zorgverzekeraar Pro Life, onderdeel van Zilveren Kruis, lanceerde op de Dag van de Scheiding de campagne ‘Zorgen voor elkaar’. Hierin staat het bespreekbaar maken van relatieproblemen centraal, ondersteund door een taboedoorbrekende videodocumentaire. LVB ontwikkelde samen met Pro Life de contentstrategie en campagne rondom de thematiek.
Uitgangspunt is aandacht creëren voor (duurzame) relaties, door mensen tips en informatie te bieden, of ze door professionele hulp verder te helpen. Met hulp van LVB is een (content-)strategie ontwikkeld. Deze moet ervoor zorgen dat méér christelijke mensen bekend worden met de uitgangspunten van Pro Life, waarmee de verzekeraar relevant wordt voor meer mensen.
Videodocumentaire ‘De christelijke relatietherapeut’
In de eerste campagne staat christelijke relatietherapie centraal. Belangrijk onderdeel is een door LVB ontwikkelde videodocumentaire over relatietherapeut Petra van Bodegraven. In de documentaire komt een christelijk stel aan het woord dat vertelt over de waardevolle bijdrage van therapie voor hun relatie.
Jos Leijenhorst, directeur Pro Life: ‘Deze campagne vraagt veel gevoeligheid; we willen een taboe bespreekbaar maken zonder belerend en betuttelend te zijn. LVB heeft een heel integer, indringend en intiem portret gemaakt van een echtpaar in relatietherapie, dat hier helemaal recht aan doet. Dat komt in uitdrukking in zowel de filmtechniek, de verhaallijn als de quotes die zijn geselecteerd. Met veel trots laten we deze video zien!’
Bekijk hier de eerste aflevering: