31 mei 2021 / PUBLIC

Ontroerende campagne Nationaal MS Fonds live: “Face it – MS is zenuwslopend”

Er zijn 25.000 mensen met de chronische ziekte Multiple Sclerose in Nederland. Het kan elk moment toeslaan. Bij iedereen.

LVB

De impact van MS op het leven van patiënten is groot en helaas bestaan er veel misvattingen over MS bij het publiek. MS is géén spierziekte en niet iedereen zit in een rolstoel of loopt achter een rollator, maar één aspect ligt altijd ten grondslag aan alle symptomen. MS is een chronische ziekte aan het zenuwstelsel.

Om meer aandacht te vragen voor deze ziekte en het kennisniveau te verhogen ontwikkelde LVB samen met Nationaal MS fonds de campagne: “Face it: MS is zenuwslopend”.

MS heeft 25.000 verschillende gezichten

Dat is de boodschap van de (online) campagne die LVB samen met Nationaal MS fonds ontwikkelde. Bestaande uit een social kennisquiz, persoonlijke video’s, interviews, fotografie, een tv- en radiocommercial, billboards en een eigen campagnewebsite.

Centraal in de campagne staan de verhalen van vijf personen die MS hebben. Zij vertellen wat de impact van de ziekte is op hun dagelijks leven, hoe zij hiermee omgaan én welke dromen zij bij hebben moeten stellen. De verhalen worden tijdens de campagne omlijst met feiten over MS om zo meer bewustwording te creëren rondom deze ziekte en hopelijk donaties te werven voor het Nationaal MS fonds.

Leontine Heisen, communicatie adviseur Nationaal MS fonds: “Met de campagneslogan Face it: MS is zenuwslopend geven we MS niet alleen letterlijk een gezicht, maar roepen we de doelgroep ook op om (de ernst van) de ziekte onder ogen te komen en in actie te komen. En inderdaad is de campagne confronterend maar ook aangrijpend door de echte verhalen die de kwetsbaarheid van de hoofdrolspelers laten zien.”

“Persoonlijk betekent het voor mij heel veel dat wij het Nationaal MS Fonds kunnen helpen”, aldus Elwin Wientjes, adviseur LVB Public. “Mijn vrouw heeft MS en ik maak dus van dichtbij mee wat voor zenuwslopende ziekte dit is. De verhalen van de vijf hoofdpersonen raakten mij enorm, de manier waarop zij zich openstelden en vertelden wat de impact van MS op hun leven is, bevestigde voor mij het belang van deze campagne”.

De campagneperiode loopt van 30 mei (Wereld MS dag) tot en met de collecteweek van 28 juni.

Bekijk hier meer van de campagne!

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4