C1000 Magazine: hoe je een papieren tijdschrift online aanvult
Het grootste publieksblad van Nederland is vanaf nu online verrijkt. C1000 bood de lezers van zijn magazine al de mogelijkheid het blad in zijn geheel via het web of via…
Het grootste publieksblad van Nederland is vanaf nu online verrijkt. C1000 bood de lezers van zijn magazine al de mogelijkheid het blad in zijn geheel via het web of via de iPad te bekijken. Vandaag lanceert C1000 daarnaast een beknopte digitale variant van het printmagazine met eigen content.
Aanvulling op print
Wij waren al verantwoordelijk voor de hoofdredactie, redactionele productie en vormgeving van het printmagazine. Nu ontwikkelden en produceerden we ook het online magazine. Dit brengt vooral aanvullende content die niet in een print-omgeving kan worden gebracht. Zo zijn er videoreportages van leveranciers en achter-de-schermen-video’s van fotoshoots van bekende Nederlanders.
Lezer waardeert vooral infografieken
Ook bieden we bezoekers de mogelijkheid om fullscreen infografieken te bekijken van het productieproces van alledaagse voedselproducten zoals kaas en thee: uit eerder kwalitatief onderzoek blijkt dit een van de meest gewaardeerde onderdelen in het magazine.
Geoptimaliseerd voor online beleving
Tot slot bevat het online magazine ook content zoals je die in het blad tegenkomt, zoals de onvermijdelijke recepten en praktische tips van echte C1000-klanten. Uiteraard wél geoptimaliseerd voor online en iPad-gebruik: centrale doelstelling is om bezoekers met zo min mogelijk kliks lekker door het magazine te kunnen laten ‘bladeren’. De navigatie moet voor zich spreken. En de content natuurlijk ook.
Bekijk het online magazine van C1000.
Coen Huibers
Hoofdredacteur C1000 Magazine