21 mrt 2013 / LVB

Bloggen doe je zo

Bloggen. Voor de baas. Uit naam van je werkgever. Of voor je ‘eigen’. Lastig. Denk je. Want: waar moet ik het over hebben? En: hoe vertel ik het dan? Want:…

LVB

Bloggen. Voor de baas. Uit naam van je werkgever. Of voor je ‘eigen’. Lastig. Denk je. Want: waar moet ik het over hebben? En: hoe vertel ik het dan? Want: straks begrijpen ze mijn boodschap niet.

Maar het is niet zo moeilijk als je denkt. Kies één van de vier onderstaande blog-formats. En vervolgens hoef je alleen nog maar je mening op te schrijven. Mag lekker kort. Makkelijk toch? 

1. Lijstjes
Daar houdt iedereen van. Blogt makkelijk weg. Leest makkelijk weg. Bedenk een onderwerp en maak er een lijstje van: 418 quotes van contentmakers die je uit je hoofd moet kennen, 7 veelvoorkomende fouten in nieuwsbrieven, 3 do’s bij het maken van een blog.

2. Vind ergens iets van. Echt
Geef je mening. Liefst een beetje controversieel. Zodat je gelezen wordt. En mensen iets van jou gaan vinden. Tips nodig? Vraag het hem.  

3. Leg iets uit
Tot in detail. Een exacte beschrijving: hoe maak je een infographic bijvoorbeeld? Met schetsjes, met achtergrondinformatie. Een stap-voor-stap-uitleg. Nog beter: ondersteun dit blog met een hoe-video.

4. Verzamel een zooi linkjes
359 sites over storytelling bijvoorbeeld of 98 blogs die je voortaan over mag slaan. Heel makkelijk en overzichtelijk. En je helpt er veel mensen mee. Ik hou zelf het meest van dit soort blogjes. Lekker veel.

Patrick Severein is projectmanager bij contentmarketingbureau LVB Networks

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
9