21 mei 2013 / LVB

B2B marketing is niet moeilijk

B2B-bedrijven gaan zich steeds meer gedragen als uitgever. En terecht. Waar B2B-marketeers voorheen het verkoopverhaal onnodig ingewikkeld en zwaar maakten, zien ze nu in dat contentmarketing voor hen bij uitstek…

LVB

B2B-bedrijven gaan zich steeds meer gedragen als uitgever. En terecht. Waar B2B-marketeers voorheen het verkoopverhaal onnodig ingewikkeld en zwaar maakten, zien ze nu in dat contentmarketing voor hen bij uitstek versimpeld kan werken. De B2B-markt ziet contentmarketing als een effectieve tool, al blijft het produceren van voldoende en relevante content op reguliere basis een uitdaging, zo blijkt uit onderzoek van het Content Marketing Instituut.

De kunst zit hem in hapklare brokken. Als je als bedrijf wil dat jouw content wordt gedeeld, maak het dan zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk. Geen omslachtige moeilijke vaktermen over producten. Geen ellenlange lijsten van bulletpoints waar geen mens wijzer van wordt. Het verkoopt namelijk niet. Het is slaapverwekkend. Zorg voor deelbare hapjes content in de vorm van verhalen, blogs, infographics en video’s. Idealiter plaats je de content op een eigen contentplatform waar alle relevante content op het vakgebied samenkomt.

Voorbeeld B2B marketing

Goed voorbeeld doet goed volgen. Cisco is een technisch bedrijf dat het vak contentmarketing aardig in de vingers heeft. Op het contentplatform wordt technisch vakjargon gemeden. Via blogs en video’s deelt Cisco de interesse in technologie en internet met de klant. Op subtiele wijze wordt, tussen de blogs van experts en professionals door, gelinkt naar de services van Cisco. Nog een slimmerd is de Amerikaanse food-groothandel US Foods, met een website die bomvol staat met inspiratie, video’s en blogs voor de foodprofessional in de horeca. The Financialist van de bank Credit Suisse is ook een goed voorbeeld van B2B marketing. Het contentplatform informeert de zakelijke klant over de laatste ontwikkelingen en trends van de financiële wereld, via blogs, visuals en video’s.

Bijkomend voordeel: eenmaal geïnvesteerd in waardevolle blogs, video’s en infographics geeft jarenlang plezier en vergroot je vindbaarheid. De content blijft altijd online. Zolang je maar praat over interesses en onderwerpen waar je klant of doelgroep graag over praat, dus niet waar jij als bedrijf graag over praat. Gegarandeerd een succes voor interessante leads. Waar wacht je nog op?

Charlotte Claushuis is sales consultant bij contentmarketingbureau
LVB Networks

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4