Uitblinkersbundel Ziggo Zakelijk

Voor wie?

Disciplines

Contentstrategie
Distributie en conversie
Content design

Eindproduct

Uitblinkersbundel

Wat is er gebeurd?

Vraag

Met de ‘Uitblinkers’-strategie ontwikkelde LVB een contentstrategie voor Ziggo Zakelijk waarin de entertainment-belofte van Ziggo succesvol wordt vertaald naar de zakelijke markt. Zowel de documentairereeks Uitblinkers in Zaken als het videoformat Uitblinkers van de Week dragen bij aan een flinke toename in kwalitatieve traffic naar de Ziggo Zakelijk-website.

Om een passend vervolg te geven aan de toename in websiteverkeer, stelde Ziggo de volgende vraag aan LVB: kunnen jullie Marketing Qualified Leads (MQL’s) afleveren binnen de Uitblinkers-strategie?

Oplossing

Een van de beste manieren om nieuwe leads te werven, is het creëren van waardevolle content. Want alleen daarvoor zijn mensen bereid hun gegevens achter te laten. De content moet dus ijzersterk zijn, maar tegelijkertijd passen in de overkoepelende strategie, waarmee ondernemers bereikt moeten worden.

We ontwikkelden de Uitblinkersbundel. We hebben alle tips en tricks over succesvol ondernemerschap van meer dan 65 bevlogen Uitblinkers gebundeld, onder andere over thema’s zoals tariefbepaling, acquisitie en online marketing. Inmiddels worden er drie hoofdstukken van het e-book aangeboden op de website van Ziggo Zakelijk en gedistribueerd via social media (Facebook Twitter en LinkedIn). Later dit jaar verschijnt de volledige Uitblinkersbundel.

Resultaat

Hoewel er nog veel content in het vooruitzicht ligt, hebben we een goede start gemaakt!

De eerste twee hoofdstukken van de Uitblinkersbundel, ‘Tarief Bepalen’ en ‘Online Marketing’, hebben al mooie resultaten opgeleverd. In slechts twee weken kwamen er ruim 400 leads binnen, dat is maar liefst 16 keer zoveel als de leadtarget!

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.