Nationaal Salaris Onderzoek

Voor wie?

Disciplines

PR

Eindproduct

Persberichten
Perslobby

Wat is er gebeurd?

Vraag

Vacatureplatform Intermediair voert in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit tweejaarlijks het Nationaal Salaris Onderzoek uit. Al een aantal jaren verzorgt LVB de PR rondom het onderzoek. Het doel? Zoveel mogelijk landelijke publiciteit en bereik bij de werkende Nederlandse bevolking.

Oplossing

De aanpak bestond uit het creëren van meerdere persberichten, allemaal met een andere insteek en andere data uit het onderzoek. Het resulteerde in een hoofdpersbericht en drie deelberichten – gericht op verschillende (vak)media.

Door in een vroeg stadium, bij de ruwe uitkomsten van het onderzoek, al mee te denken over haakjes konden we een goede doorvertaling maken van de data naar de persberichten. Ook gaf dit Intermediair de mogelijkheid om eigen uitingen binnen deze thema’s voor te bereiden. Zo sloot alle content in de lanceringsperiode naadloos op elkaar aan.

Voor het lanceringsmoment is het hoofdpersbericht onder embargo al bij diverse media neergelegd. Op de lanceringsdag zelf zijn de overige persberichten 1-op-1 gepitcht bij relevante journalisten.

Resultaat

De resultaten van het NSO 2019 waren het onderwerp van gesprek op de dag van lancering. Het onderzoek werd in alle grote on- en offline landelijke mediatitels meegenomen. In het AD en de Volkskrant was het voorpaginanieuws en op social media werd er volop over gepraat.

De perslobby resulteerde in diverse mediaoptredens, waaronder in het NOS journaal, de AD Ochtendshow, op BNR Nieuwsradio en bij RTL Z Kijkers aan Z. Ook de dagen en weken na lancering bleven de publicaties binnenstromen.

Totale resultaten PR Nationaal Salaris Onderzoek 2019:

  • 34 print publicaties, waaronder: AD, de Volkskrant, Telegraaf, Het Parool, Metronieuws, Nederlands Dagblad.
  • 13 RTV publicaties, waaronder: NOS journaal, BNR Nieuwsradio, Radio 538, NPO radio 1
  • 116 online publicaties, waaronder: Nu.nl, RTL Z, Business Insider, Lindanieuws, Trouw
  • Totale PR-waarde van ruim € 830.000,-
  • Totale bereik publicaties: ruim 28 miljoen
  • 103 berichten op social media met een bereik van ruim 900.000
Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.