Dutch PR Awards 2017 Gewonnen B2B

Kneppelhout Marketing & PR

Voor wie?

Disciplines

PR & Online Marketing

Eindproduct

Diverse publicaties

Grand Prix Content Marketing 2016 Nominatie Beste Marketing PR

Wat is er gebeurd?

Vraag

Advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals is een middelgroot bedrijf (60 advocaten) en richt zich op de bovenkant van het MKB en daarboven.

LVB is gevraagd om Kneppelhout & Korthals te profileren als dienstverlener voor de grote onderneming én autoriteit op te bouwen in specifieke segmenten – waaronder allereerst IT/IE (Informatietechnologie/ Intellectueel. Daarbij wil Kneppelhout bij de doelgroep, beslissers in het groot-MKB en daarboven, niet alleen bekend staan om haar kennis, maar ook om haar onderscheidende bedrijfscultuur.

Oplossing

De beslissing om met een advocaat in zee te gaan, neemt de doelgroep vaak weloverwogen: het gevoel moet goed zijn en de expertise van het kantoor passend bij de uitdagingen of vraag. De PR-inspanningen moeten daarom niet alleen de naamsbekendheid van Kneppelhout vergroten, maar ook het merk inhoudelijk laden en dus laten zien wat Kneppelhout & Korthals aan kennis in huis heeft.

Een eenmalige stunt of adverteren om Kneppelhout als merknaam op de radar te krijgen is dus weinig zinvol. LVB ontwikkelde daarom een PR-strategie om binnen een jaar de sectie IT/IE op de kaart te zetten.

De strategie bestaat uit twee sporen die elkaar versterken: een inhoudelijk spoor en een merkspoor. Met het inhoudelijke spoor bouwt Kneppelhout en Korthals autoriteit op binnen thema’s waarin zij kennisleider wil zijn. Het merkspoor belicht de bedrijfscultuur van Kneppelhout, zodat het zich kan onderscheiden van andere kantoren.

Resultaat

De PR-strategie van LVB en Kneppelhout was een enorm succes. Vanaf de start van jaarcampage, 1 september 2015, wisten we de volgende resultaten te behalen:

Vier (!) nieuwe, grote klanten dankzij het de publiciteit rondom Whatsapp en klantenservice.
Structurele zichtbaarheid in relevante media. Dat resulteerde in 73 publicaties in de periode september 2015-september 2016,
Bovendien is partner Olaf van Haperen opgenomen in het vaste ‘team’ van EenVandaag-redactie, waar hij regelmatig optreedt als IT/IE-expert.
Uitgebreide aandacht voor de bedrijfscultuur van Kneppelhout in externe media
Nieuw talent dat zich meldt dankzij de publiciteit. Omdat ‘Kneppelhout is waar het gebeurd’. En: ‘In Rotterdam kan de stropdas thuis blijven. Tenzij je een afspraak hebt natuurlijk. Er lopen ook kantoorgenoten op sneakers rond.’
Betere vindbaarheid van het kantoor in Google
De publicaties leveren wekelijks een stroom aan online bezoekers. Bovendien neemt Kneppelhout een autoritaire positie in binnen Google. Wie bijvoorbeeld googelt op ’klanten helpen whatsapp’’ vindt het blog van Kneppelhout als 3e organische resultaat.

Overzicht van de belangrijkste publicaties en concrete resultaten:

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.