IoT Trendrapport Vodafone

Voor wie?

Disciplines

Contentstrategie
PR
Distributie en conversie
Content design

Eindproduct

Trendrapport

Wat is er gebeurd?

Vraag

De vraag van Vodafone aan LVB: hoe realiseren we op korte termijn leads voor Vodafone Zakelijk binnen het thema Internet of Things? En hoe zorgen we ervoor dat Vodafone in Nederland wordt gezien als autoriteit op dit gebied?

Oplossing

LVB ontwikkelde een campagne met als basis een hoogwaardig en ‘downloadwaardig’ onderzoek voor Nederlandse ondernemers: het IoT trendrapport. Een trendonderzoek onder ruim 1.000 respondenten in het hart van de doelgroep, met als haakje ‘de benchmark’. Hoe doet jouw sector het? Aan de hand van het trendrapport weet een ondernemer precies hoe hij ervoor staat op het gebied van IoT en waar de budgetten van zijn concullega’s naartoe gaan. Need to have dus, en daarom kwalitatieve content waar kwalitatieve leads mee worden gegenereerd!

De campagne is uitgerold over earned, paid en owned media:

  • Earned: om meteen met een big bang van start te gaan en zo veel mogelijk relevante aandacht te genereren, kozen we in de eerste fase voor free publicity. De meest opvallende resultaten uit het onderzoek zijn samengevat in een persbericht. Hiermee zijn relevante media benaderd.
  • Paid: om er zeker van te zijn dat het maximale effect zou worden behaald, is het trendrapport ook via een betaald spoor gedistribueerd en heel gericht getarget op relevante doelgroepen. Zo creëerden we social posts voor Facebook, Twitter en LinkedIn en brachten we het trendonderzoek onder de aandacht via native advertising.
  • Owned :ook is het trendrapport gedeeld via de eigen kanalen van Vodafone. Zo ontwikkelden we een aparte downloadpagina, organische social posts en werd het rapport onder werknemers gedeeld via LinkedIn Elevate.

Resultaat

De PR-inspanningen leverden ruim 20 publicaties op in diverse vooraanstaande vakmedia, zoals Emerce, Skipr en Business Insider. De publicaties resulteerden in een potentieel bereik van ruim 365.000 mensen.

Daarnaast scoorden we op social media hoog boven de benchmarks, met name op Facebook. De Facebookposts behaalden een gemiddelde CTR van 0,90%: dat is bijna het dubbele van de CTR-benchmark op Facebook van 0,50%! Uiteindelijk zijn er in drie weken tijd ruim 300 leads gegenereerd: dat zijn vier keer zoveel leads dan vooraf ten doel werd gesteld!


Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.