Grand Prix Content Marketing 2018 Nominatie Beste Video

De Christelijke Relatietherapeut

Voor wie?

Disciplines

Videomarketing

Eindproduct

Contentcampagne
Documentaire

Wat is er gebeurd?

Vraag

Christelijke zorgverzekeraar Pro Life heeft een duidelijke signatuur en een scherp afgebakende doelgroep. Pro Life biedt zorgverzekeringen die passen bij een christelijke levensovertuiging. Nederland telt ca. 900.000 christenen die klant zouden kunnen worden bij Pro Life, vanwege de gedeelde christelijke waarden. Op dit moment zijn ruim 100.000 christenen klant bij Pro Life. De huidige klantgroep voelt zich helemaal thuis bij dé kernbelofte van Pro Life: Pro Life staat voor de beschermwaardigheid van het leven.

Pro Life, dat betekent: voor het leven. Pro Life ziet het leven als een wonder, een geschenk van God. Waardevol maar ook kwetsbaar. Daarom verdient het leven liefde, zorg, aandacht en bescherming. Het fundament van het merk bestaat uit deze twee componenten: christelijk en opkomen voor de beschermwaardigheid van het leven. Met de huidige merkstrategie groeit Pro Life minder hard dan gewenst. De ruimte voor groei is er wel, maar daarvoor zal het merk voor méér christelijke mensen relevant moeten worden.

De vraag van Pro Life aan LVB: help ons met het bedenken van een contentcampagne die Pro Life een duidelijker gezicht geeft, die het merk verbreedt en verdiept en die zorgt voor een grotere bekendheid in de doelgroep (Nederlandse christenen). Met als doel: Pro Life relevanter maken voor de christelijke doelgroep.

Oplossing

LVB ontwikkelde de contentcampagne “Zorgen voor Elkaar” waarin de merkbeleving en merkrelevantie verbreed en verdiept worden, zónder de ‘oorspronkelijke doelgroep’ van Pro Life te vervreemden.

In de eerste campagne die op de Dag van de Scheiding, 14 september jl., van start is gegaan, staat christelijke relatietherapie centraal. De campagne bestaat uit een taboedoorbrekende  videodocumentaire over relatietherapeut Petra van Bodegraven en een christelijk stel dat bij haar in therapie is. De gekozen vorm van een wat langere video (meer dan tien minuten) biedt de mogelijkheid om een indringend en intiem portret te maken van het echtpaar in relatietherapie en hun therapeut. Via social media, PR, massa media (dagbladen en radio) en een speciale thema website wordt de content verspreid.

Resultaat

De eerste resultaten zijn zowel in absolute als in relatieve zin indrukwekkend. Bijna tienduizend mensen uit de doelgroep bekeken de content goed en vaak (na een week waren er bijvoorbeeld al 30.000 uitgekeken minuten), bezochten via de content de site van Pro Life en verbleven daar gemiddeld bijna 2 minuten. De website Ikzoekchristelijkehulp.nl, platform voor het vinden van christelijke zorg- en hulpverleners, is sinds de start van de campagne 25x meer bezocht dan in dezelfde, campagneloze periode vorig jaar.

Materiaal:


Video 
https://www.youtube.com/watch?v=85p91nsEMTU&feature=youtu.be

Campagnesite
https://www.prolife.nl/christelijke-zorg/Paginas/Zorgenvoorelkaar.aspx

Advertorial
https://www.rd.nl/advertorial/het-huwelijk-de-meest-veilige-plek-ter-wereld-1.1512356

PR 
https://www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/news/view/113316/86103/het-is-mogelijk-een-sterkerelatie-te-hebben.html

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.