Wat is het geheim van succesvolle Campagne PR? Download onze blueprint en ontdek het!

Campagne PR is aan een opmars bezig. En dat is niet voor niks. Met campagne PR kun je én media-aandacht genereren én volop met (social) content de eigen kanalen benutten. Wij zien iedere week weer dat het werkt. En dat het veel oplevert. Hoe het precies werkt, lees je hier. Zelf aan de slag? Download dan nu onze blueprint.

Free publicity en social content; een magisch huwelijk

10.000 nieuwe volgers op Facebook, 42 publicaties in externe media. Het resultaat van de PR en social campagne voor de Vereniging van Keurslagers. Hadden we alleen free publicity gerealiseerd, dan hadden we geen fanbase kunnen opbouwen. Die is ontzettend waardevol omdat je deze groep op lange termijn aan je kunt binden. Met alleen de inzet van social media hadden we nooit tegen relatief lage kosten zoveel lezers/kijkers kunnen bereiken als via Lindanieuws (miljoenen bezoekers per maand) en Editie NL (rond de 700.000 kijkers per dag). Die ook nog eens vanuit hun autoriteitspositie waarde aan de boodschap meegeven. Kortom, free publicity en social content versterken elkaar.

1. Het creatieve idee

Het begint met het creatieve idee. Het haakje, de strategie. Datgene waar de campagne om draait. Dat kan fun zijn (zoals Gourmetiquette in het geval van de Keurslagers), maar ook een superinhoudelijk thema dat je als organisatie op de kaart wil zetten, zoals navelstrengbloeddonatie in het geval van Sanquin. Of een onderzoek waarvoor je maximale aandacht wil, zoals bij Eurest.

2. De juiste verpakking

Vervolgens moet je het onderzoek of het thema op de juiste manier verpakken. Verpakken in de vorm van gave content, aansprekende persberichten en toffe social posts. Zoek naar de vorm waarop jouw doelgroep aanslaat. En zoek naar de beste combinatie van deze middelen. Want je hoeft niet per definitie áltijd content te maken, of meerdere persberichten uit te zetten wil je effect hebben. We draaien ook campagnes voor kleinere organisaties. Het gaat er tenslotte om dat je bereikt wie je moet bereiken; dat kan ook een kleine of heel specifieke groep zijn. Daarbij, als je idee en inhoud goed zijn, wordt dat bereik ook een stuk makkelijker.

3. Slimme distributie pijler onder succes

Met alleen goed verpakken ben je er nog niet. Een groot deel van het succes wordt bepaald door slimme distributie.  Welke kanalen werken nu het beste voor welke boodschap? En wat laat je daar vervolgens zien? Dat hangt er natuurlijk van af. Gaat het je alleen om awareness, of wil je je doelgroep naar je site trekken? Of wil je discussie op gang brengen? Gewoon zoveel mogelijk bereik? Op basis van die doelstellingen bepaal je de beste distributiestrategie.

Bekijk Campagne PR in de praktijk!

Gourmetiquette, Vereniging van Keurslagers

Gourmetten en december. Een gouden combinatie. Maar het wordt soms ook – ten onrechte – een beetje gezien als ouderwets. Tijd om daar verandering in aan te brengen. Door (natuurlijk)… de Keurslager. De Vereniging van Keurslagers vroeg aan LVB Networks: zorg dat Nederlanders enthousiast worden over gourmetten en dat gourmetten gekoppeld wordt aan de Keurslagers bij een breed publiek. Bekijk hier het fantastische resultaat!

Journey of Blood, Sanquin

Wanneer je geen hard nieuws hebt om de activiteiten onder de aandacht te brengen, moet je iets bedenken waarvoor gegarandeerd aandacht komt. Maar, de technische en onderzoeksactiviteiten van Sanquin staan ver af van de gemiddelde Nederlander. Journey of Blood is een content- en PR-campagne waarin we de reis van het bloed laten zien. Uitgangspunt van de aanpak was het realiseren van zoveel mogelijk free publicity en bereik, zowel in binnen- als buitenland. De kick-off was dan ook een perslobby naar nationale en internationale media. Tegelijkertijd is de video verspreid via Facebook. Het resultaat was overweldigend! Bekijk hier het resultaat.

Wilt u op de hoogte blijven van LVB en onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u dan hier in!

Follow us