Tutorial Facebook-statistieken: begrijpen welke content werkt op je bedrijfspagina
Rendement halen uit een bedrijfspagina op Facebook. In gesprek komen met je klanten. Kan pas als je precies weet welke content werkt. En dat is een kwestie van meten. Vandaar…
Rendement halen uit een bedrijfspagina op Facebook. In gesprek komen met je klanten. Kan pas als je precies weet welke content werkt. En dat is een kwestie van meten. Vandaar een kleine videotutorial over de achterkant van Facebook: de statistiekenpagina.
De reeks vragen over wat er precies werkt op Facebook is oneindig. Kun je het beste altijd een foto gebruiken in een bericht? Stoten commerciële berichten bezoekers af? Moet er altijd een call to action in zitten? Het fijne van Facebook is dat je meer middelen tot je beschikking hebt dan je ‘gut feeling’. Het effect van elke stap is meetbaar. Je kunt dus met stijlen spelen, ze steeds verder verfijnen en toespitsen op je doelgroep. Ongeveer vergelijkbaar met het ontwikkelen van een bladformule. Dat verfijnen doen we voor diverse klanten en onze eigen programma’s. In de komende nieuwsbrieven zullen we daar een paar videotutorials aan besteden. Het meten doen we ook. Daarover nu de eerste tutorial.
Auteur: Gerben Bossenbroek
Content Marketing Adviseur
Zoek je meer Facebook tutorials?
In deze Facebook crashcourse hebben we nog een paar tutorials gemaakt.
- In deel 2 leggen we uit waarom viraliteit ertoe doet (en hoe je ermee scoort).
- In deel 3 leer je wat de beste tijd is om content te plaatsen op facebook
- In deel 4 geven we een paar do’s en don’ts voor de traditionele statusupdate