Intermediair is dood, leve Intermediair
Het was een historische dag, donderdag 1 november. Precies één week nadat de laatste oldskool (want papier) Intermediair verscheen, zag het nieuwe, volledig digitale Intermediair het levenslicht. Mede mogelijk gemaakt…
Het was een historische dag, donderdag 1 november. Precies één week nadat de laatste oldskool (want papier) Intermediair verscheen, zag het nieuwe, volledig digitale Intermediair het levenslicht. Mede mogelijk gemaakt door… ons!
Intermediair is een grote naam in medialand. En gaat nu dus volledig online. Wij waren de laatste maanden intensief betrokken bij die koerswijziging en tekenen voor een fors deel van de redactionele productie.
LVB Networks wint pitch
Het begon in het voorjaar, waarin uitgever VNU Media aankondigde het papieren weekblad te vervangen door een digitaal magazine. Wat volgde was een ‘zomeroriëntatie’ die uitmondde in een pitch waar uiteindelijk 3 bureaus aan deelnamen. De selectie kwam voor rekening van onder anderen Ben Rogmans, voormalig hoofdredacteur en uitgever van De Pers en in het verleden ook hoofdredacteur en uitgever van Intermediair.
Het concept?
Wij presenteerden een concept dat draait om een contentdomein dat uniek is voor hoger opgeleiden – de doelgroep van Intermediair. Trefwoord: dilemma’s. Want als het gaat om werk en carrière, dan gaat het om keuzes. En als het gaat om keuzes, dan gaat het om dilemma’s. Dilemma’s met impact op het vervolg van je carrière.
Wat denkt Ben Rogmans?
‘LVB Networks presenteerde een conceptuele aanpak rondom de dagelijkse dilemma’s waar hoger opgeleiden mee te maken kunnen krijgen. Die richting sloot het beste aan bij de koers die wij met de digitale editie voor ogen hebben.’ En dus wonnen wij de pitch van Born05 en Scripta Media.
Wat maakt LVB Networks?
Wij verzorgen de zogeheten coverstory. Zoeken wekelijks hoger opgeleiden met treffende, herkenbare, en soms spraakmakende dilemma’s. Zoals de software developer die naar Silicon Valley kan, maar een vader heeft die ernstig ziek is. Coming up. Of zoals de HR-trainer die houdt van een baan die haar fysiek sloopt. Kiest ze voor werk en trots, of voor gezondheid? Coming up.
Tekst, beeld, video
Het dilemma van de hoger opgeleide presenteren we in een combinatie van tekst en video. Waarbij we een duidelijke Intermediair-stijl neerzetten. Strak, modern, helder. Nieuwsgierig? Bekijk het nieuwe Intermediair! Geoptimaliseerd voor de iPad.