Wat is contentmarketing?
Het korte antwoord: contentmarketing is een goed verhaal goed vertellen. Voor het antwoord in twee minuten: bekijk onderstaande heldere video over contentmarketing. http://www.youtube.com/watch?v=7gpFBlO3q_M&feature=youtu.be Wat is contentmarketing? Contentmarketingbureau LVB Networks legt…
Het korte antwoord: contentmarketing is een goed verhaal goed vertellen. Voor het antwoord in twee minuten: bekijk onderstaande heldere video over contentmarketing.
http://www.youtube.com/watch?v=7gpFBlO3q_M&feature=youtu.be
Wat is contentmarketing? Contentmarketingbureau LVB Networks legt het in bovenstaande video uit.
Het maken van vindbare en geoptimaliseerde content, en zo verkeer naar uw site leiden om daar vervolgens prospects en leads te converteren tot klanten. Van contentcreatie, via contentdistributie naar conversie in drie stappen. Dat is contentmarketing volgens LVB Networks.
TRANSCRIPT van video:
Content is… Een goed verhaal.
Marketing is… Het goed vertellen.
Contentmarketing is een goed verhaal goed vertellen.
Simpel. Toch?
Ja, oké, het klinkt makkelijk maar er blijft nog wel een BEETJE magie over. En heel heel hard werk, ook.
Bij LVB Networks weten we hoe je een goed verhaal in elkaar zet. En, minstens zo belangrijk: we weten hoe je goede verhalen goed verspreidt. En nóg wat: we weten hoe je de mensen die je content hebben gezien en gelezen – ook moet benaderen.
Stapje terug. Hoe werkt contentmarketing?
Stap 1: maak relevante content.
Content die de moeite waard is. Die mensen tot zich WILLEN nemen. Waar ze actief naar op zoek gaan. De vorm hangt af van je doelgroep. Dat kan een blog zijn, maar net zo goed een auteursartikel. Of een uitlegfilmpje van een minuut. Zoals dit filmpje. Maar ook complete concepten voor contentdomeinen. LVB Networks maakt content en daarmee mediamerken.
Stap 2: optimaliseer voor social media en zoekmachines.
Prima, leuke content maken, maar als vervolgens niemand het kan vinden heb je er nog niks aan. Dus maken we video’s, blogs, magazines en wat voor soort content dan ook om verkeer naar je site te genereren. We weten namelijk hoe je klanten, prospects, leads en andere doelgroepen op zoek gaan naar informatie. Via Google. Of social media. Dus optimaliseren we content zodat het makkelijk wordt gevonden door zoekmachines en social media.
Daar hoort ook bij dat content makkelijk op websites te embedden moet zijn. Via YouTube, bijvoorbeeld. En omdat YouTube eigendom is van Google, en Google video’s 50x zwaarder telt dan dezelfde informatie in geschreven vorm, komt geoptimaliseerde video over uw verhaal hoger en hoger bovendrijven in de zoekresultaten van Google.
Stap 3: interactie.
Zodra er een contactmoment is via uw content, moet je het contact naar een hoger niveau tillen. Moedig mensen aan om je content te delen, commentaar te leveren, of om contact met je op te nemen voor meer informatie. En zo creëer je business.
Het maken van vindbare en geoptimaliseerde content, en zo verkeer naar uw site leiden om daar vervolgens prospects en leads te converteren tot klanten. Van contentcreatie naar conversie in drie stappen. Dat is content marketing.