U-center gebruikt contentmarketing in strijd tegen depressie
LVB Networks maakte zes goed vindbare video’s waarin ggz-kliniek U-center op een heldere wijze uitlegt wat een depressie is en hoe je iemand met een depressie kunt helpen. Daarmee voorziet…
LVB Networks maakte zes goed vindbare video’s waarin ggz-kliniek U-center op een heldere wijze uitlegt wat een depressie is en hoe je iemand met een depressie kunt helpen. Daarmee voorziet het in een groeiende behoefte aan kennis en vergroot de eigen vindbaarheid.
Ggz-kliniek U-center denkt dat er op het gebied van preventie van psychische problemen nog een wereld te winnen is. Wie weet nou wat het verschil is tussen een dipje en een depressie? Voor je het weet zit de ene medewerker thuis met een dipje, terwijl de andere voor lange tijd uitvalt omdat zijn depressie wordt aangezien voor een dipje. Kennis is cruciaal, en dus speelt content een sleutelrol. U-center wil zijn kennisautoriteit op dit vlak versterken. Daarom vroeg het LVB Networks om in zes uitlegvideo’s het thema depressiviteit te verklaren.
Van intake tot nazorg
In drie SEO-geoptimaliseerde video’s die LVB Networks maakte, legt een hoofdbehandelaar wat nou precies het verschil is tussen een depressie en een dipje. In drie animaties wordt vervolgens duidelijk hoe U-center met een depressie aan de slag gaat. Van intake tot nazorg. Het maakte allemaal onderdeel van een uitgebreide mediacampagne, waarover Michael Bouman van U-center een blog schreef.