Videomarketing? Ik ben om!
Die-hard-bladenmaker Günther is om. Videomarketing is here to stay. Simpelweg omdat het werkt. In elk geval voor hemzelf. Teksten schrijven, blaadjes maken. Op basis van een briljante contentstrategie. Dat is…
Die-hard-bladenmaker Günther is om. Videomarketing is here to stay. Simpelweg omdat het werkt. In elk geval voor hemzelf.
Teksten schrijven, blaadjes maken. Op basis van een briljante contentstrategie. Dat is wat ik sinds een jaar of zes vooral doe in mijn werk. Want, bedrijven willen klanten informeren. En klanten willen geïnformeerd worden. Ook met blaadjes.
Dat blijft. Al loopt het wel hard terug. Blaadjes maken steeds meer plaats voor online.
Voor videomarketing om specifiek te zijn. Steeds meer van mijn collega’s zijn er steeds drukker mee. Ik ben er tot nu toe vooral zijdelings bij betrokken. Maar het kan haast niet anders of daarin komt snel verandering. Want het werkt!
Hoe ik dat weet? Behalve bladenmaker en redacteur ben ik ook voetbaltrainer en daarmee verantwoordelijk voor de ontwikkeling van spelers. Eén van de talentjes uit mijn team loopt een beetje moeilijk. Met specifieke looptrainingen zou ik hem kunnen helpen, ware het niet dat de looptrainer uit onze buurt met zijn atleten in Kenia en Ethiopië zat.
Misschien kan ik het dan wel zelf doen? Maar hoe? Ik had hulp nodig. Dus googlede ik erop los. Waar bleef ik hangen? Bij video’s! Waarin mij haarfijn het hoe van een juiste hardlooptechniek werd uitgelegd. Erg inspirerend!
En verhelderend ook: dit moest ik niet zelf willen doen. Ik had hulp nodig. En wel van de beste. Maar die zat in Afrika. Het beste alternatief? Een van de afzenders van de inspirerende video’s. Juist op het moment dat ik contact op wilde nemen, bleek ‘onze eigen looptrainer’ terug uit Afrika. Dus belde ik hem en sprak onder meer over de video’s. Inmiddels heeft het spelertje er een aantal looptrainingen opzitten.
Ja, ik ben helemaal om.
Günther Robben is redacteur, bladenmaker, en fanatiek pleitbezorger van videomarketing