Beautycase Foodbrigade: VIER keer genomineerd
Kwartet. Vier nominaties voor het door Sligro en ons ontwikkelde concept en platform Foodbrigade. Voor de Grand Prix Content Marketing maakt Foodbrigade kans op een Award (beste strategie) en maar…
Kwartet. Vier nominaties voor het door Sligro en ons ontwikkelde concept en platform Foodbrigade. Voor de Grand Prix Content Marketing maakt Foodbrigade kans op een Award (beste strategie) en maar liefst drie Bekroningen.
LVB Networks sleept voor de Grand Prix Content Marketing maar liefst tien nominaties binnen. Waarvoor vier voor Foodbrigade, gemaakt in opdracht van Sligro. En wel deze vier:
Nominatie voor beste inhoud
Hier zijn we wel door verrast. Nouja, eigenlijk ook weer niet natuurlijk. ‘Inhoud’ is de kurk waar alle door ons ontwikkelde strategieën op het gebied van contentmarketing op drijven. Foodbrigade richt zich op eigenaren en ondernemende chefkoks, in het midden en hogere segment van de horeca.
Zeer bewust hebben we met Sligro gekozen voor een contentstrategie waarin het niet zozeer draait om ‘culinair inspireren’ (dat domein zit tjokvol) of om ‘bovenop het nieuws zitten’ (een domein waarin je 1-0 achterstaat ten opzichte van de vakmedia, en bovendien een domein waarin een belangrijke marktspeler al goed aan de weg timmert).
Zakelijk slimmer maken
We hebben gekozen voor een domein waarin het gaat om: ‘zakelijk slimmer worden’. Sligro wil horeca-ondernemers helpen. En dat wordt herkend. Zo meldde een tweesterrenchef ons laatst persoonlijk: ‘Ik kom heel vaak op Foodbrigade, een van de weinige platforms waar ik iets opsteek waar ik ook iets mee kán.’
Die hebben Sligro en wij in onze zak gestoken. En we vermoeden dat de nominatie voor Beste Inhoud (die door de jury zelf wordt gedaan, hier konden wij niet op inschrijven) te danken is aan deze aanpak.
Nominatie voor beste strategie
De meest in het oog springende categorie. Voor een Award. Met stevige concurrentie. De nominatie is een beloning voor de gekozen strategie van Sligro. Het domein ‘de horeca-ondernemer helpen zakelijk slimmer te worden’ ligt niet direct voor de hand, en brengt ook risico’s met zich mee. De mix van ingezette middelen – tipvideo’s, een langlopende reeks topinterviews waarin het eens níet gaat over culinaire zaken, heel veel blogs uit de markt zelf, een uitgekiende social strategie (Foodbrigade heeft een van de grootste en actiefste communities op dit gebied op Facebook) en een zeer doordacht en alomvattend contentplatform – wordt beloond met een nominatie. En wie weet een Award!
Nominatie voor beste contentplatform
Het online platform vormt de basis van je contentmarketingstrategie. Wij hebben Foodbrigade ingezonden in deze categorie omdat het platform ons inziens op een maximale manier recht doet aan de contentkeuzes die Sligro maakt met het concept van Foodbrigade. En dat vond de jury blijkbaar ook. We staan op een mooi lijstje, naast de platforms van Allerhande en het blog Uitgelicht! van bol.com.
Nominatie voor beste infographic
Onze vierde nominatie met Foodbrigade gaat over de content zelf. We gebruiken zeer versimpelde infographics om op toegankelijke manier eigen gecreëerd nieuws te delen. En dat helpt om met dat nieuws opgepikt te worden door andere media. Wat Foodbrigade weer bij de doelgroep onder de aandacht brengt. De infographic die genomineerd is, heeft tot veel publiciteit geleid en is te vinden op Foodbrigade.